۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
خرید آجر نما در سال ۱۴۰۳+ لیست قیمت

خرید آجر نما در سال ۱۴۰۳+ لیست قیمت

اصالت آجرنما و کاربرد آن در ساختمان سازی بر کسی که کوچکترین شناختی از تمدن ایران دارد پوشیده نیست. در این راستا شرکتهای بسیاری در تولید این مصالح ارزشمند فعال هستند.

در کشور عزیز ایران از دیرباز آجر و آجرنما جزو اصلی ترین متریال تولید بنا بوده و هست ، بزرگترین برج آجری جهان در استان گلستان به نام برج قابوس یه ارتفاع ۷۲ متر و یا پل زیبای سی و سه پل ، این بناها به ما یادآوری می‌کنند که آجرو آجرنما از ابتدای پیدایش تمدن‌ها یکی از متریالهایی بوده که به ساخت این تمدن‌ها کمک کرده است.

اصالت آجرنما و کاربرد آن در ساختمان سازی بر کسی که کوچکترین شناختی از تمدن ایران دارد پوشیده نیست. در این راستا شرکتهای بسیاری در تولید این مصالح ارزشمند فعال هستند. برای خرید آجرنما ، شرکتهای تولید کننده آجر نما در راستای رقابت و جلب رضایت خریداران بسیار گسترش پیدا کرده اند ونیز سعی در بهبود تولیدات با استفاده از دستگاههای بروز و پیشرفته شده اند. شرکت آجرترنج نما نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارخانه آجر نما ترنج با استفاده از تکنولوژی روز و کوره های جدید و دانش تولید در راستای خدمت هرچه بهتر به خریداران در خصوص خرید آجر نما کمک می‌کند.

خرید آجر نما در سال ۱۴۰۳+ لیست قیمت

انواع آجر نما

برای کاربردهای مختلف و طرحهای مختلف ، آجرهای متنوع با سایزهای متنوعی وجود دارد. هر سازنده و یا طراح میتواند از نمونه های متنوعی در طراحی ها استفاده کند. از دیوارچینی ساختمان گرفته تا نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی از آجرنما استفاده می‌شود آجرهای نما عبارتند از:

  • آجرنسوز نما که عمدتا سایز ۳۳*۷ یا ۳۱*۷ یا ۳۲*۷ هستند. این آجرها در رنگهای متنوع از آجرنما انگلیسی و شاموتی تا آجر نما سفید و مشکی و قهوه ای را شامل می‌شود.
  • آجرچرمی که از نوع آجر نسوز نیست و به عنوان آجرنما در نما استفاده میشود.
  • آجرهای دکوراتیو نیز به عنوان آجر نما در نما استفاده می‌گردد.
  • آجرهای رستیک نما ، این آجرها مورد استفاده طراحان خوش سلیقه قرار می‌گیرد.
  • آجرنما قزاقی ، در نماهای سنتی استفاده می‌شود و معمولا سایز ۲۰*۵.۵ در نما استفاده می‌شود.

رنگ آجرنما

خوشبختانه آجر نما در رنگها و سایزهای مختلف تولید و روانه بازار می‌گردد. رنگ آجر نما نسوز کاملا طبیعی بوده و هیچ ماده شیمیایی در تولید آجرنما نقش ندارد، از این رو آجرنسوز نما جزو متریالهای دوستدار محیط زیست است. آجرنما از رنگهای خنثی و قابل ست شدن با انواع متریال داخلی در دکوراسیون داخلی و بیرونی برای نمای بیرونی قابل ارائه به خریداران است، این رنگها مانند آجر طوسی در طیفهای رنگی متنوع ، آجر سفید از نوع پرخال و کم خال تا رنگ سفید شیری یا کرمی تاسفید صدفی قابل تولید و دسترسی است.

سایز آجرنما

یکی از مزایای استفاده از آجرنما تنوع سایز برای مصارف گوناگون است این تنوع سایز به سازندگان و طراحان کمک میکند تا طرحهای زیبا خلق و ماندگار خلق کنند.

  • تایلهای بزرگ مانند ۶۰*۱۰ یا ۵۰*۱۰ که این سایزها هم میتوانند بصورت بدون بندکشی و یا با بندکشی کار شوند. این سایز در آجرنما در صورت طراحی درست زیبایی چوب را در نمای ساختمان برای شما میتواند تداعی کند.
  • آجر پلاک سایز ۳۱*۷ یا ۳۳*۷ که جزو سایزهای پرمصرف میباشند. این سایز ها به دلیل قیمت مناسب نسبت به تایل ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • آجر پلاک ۲۰*۵.۵ ، این سایز بیشترین مصرف را برای آجر قزاقی دارد و آجرنما قزاقی بیشتر در این سایز کار میشود آجرنمای قزاقی رستیک یا پلاک ، به دلیل سنتی و قدیمی بودن ، بیشتر در این سایز عرضه میگردد.البته آجر نسوز انگلیسی و شاموتی نیز سایز ۲۰*۵.۵ یا ۲۶*۵.۵ دارد که نسبت به درخواست خریداران آجرنما موجود است.
  • آجرهای ال ، این آجرها برای زیبایی و سهولت کار در نما تولید میشوند. آجر ال معمولا دارای سایز ۱۰*۲۰*۷ و یا ۱۰*۲۰*۵.۵ هستند برای کنجها و دور پنجره ها معمولا استفاده می‌شوند.
  • آجر کف ، این آجرنما که معمولا وظیفه نمای کف مکانهای مورد نیاز مارا پوشش میدهد در تمام انواع آجرها تولید میگردد. سایز پرمصرف این آجر ۲۰*۲۰ است ودر سایزهای ۱۰*۱۰ و یا ۱۵*۱۵ نیز تولید میگردد. آجر کف (شاموتی ، انگلیسی) در نسوزها بیشتر استفاده می‌گردد و در مکانهای سنتی بیشتر آجر کف قزاقی استفاده می‌شود.

چگونه آجرنما با کیفیت را تشخیص دهیم

یکی از دغدغه های خریداران آجرنما تشخیص آجرنما با کیفیت است؛ از این رو شما را با راه های تشخیص آجر نما با کیفیت از بی کیفیت آشنا می سازیم.

  • سطح آجر نما: آجر با کیفیت دارای سطح یکنواخت بدون لب پری و ایراد است.
  • سایز آجرنما: معمولا خشت آجر پس از رفتن داخل کوره نسبت به مقدار گرما ممکن است تلورانس سایز در حد چند میل داشته باشند ولی این تلورانس نباید غیر معمول و زیاد باشد.
  • شکل اجرنما: آجرنما نباید دارای تاب و یا انحنا باشد این مورد در آجر بسیار مهم است زیرا یکنواختی و تاب نداشتن آجرنما به نصب راحتتر و تمیزتر نما کمک میکند.
  • رنگ آجر: رنگ آجر به دلیل طبیعی بودن رنگ معمولا دارای تلورانس ۱۰ تا ۱۵ درصدر هستند، اما بعد از اینکه آجر از کوره خارج شد توسط کارشناسان شرکت آجر ترنج دسته بندی و جداسازی می‌شود اما این تلورانس رنگ نباید خارج از عرف باشد.
  • صدای آجر: صدای آجر باید همانند صدای کاشی باشد این صدا یعنی آجر پخت کامل دارد.
  • شوره آجر نما: شوره در آجر نما یکی از مسائل مهم در نصب آجر است شوره در آجرنما به دلیل نمک موجود در ملات آجر است، تست نمک در آجر اینگونه است که شما میتوانید آجر نما را در یک سطل آبی که نمک نداشته باشد قرار دهید و سپس آجر را در یخچال قرار دهید اگر آجر شوره زد آجرنما نمک دارد. برای جلوگیری از شوره در نما باید از ماسه دوبارشور و سیمان مرغوب بدون نمک در نصب آجر استفاده نمایید. در آخر استفاده از محلول نانو کیت شرکت آجر ترنج برای جلوگیری از شوره در دراز مدت نیز توصیه می‌گردد.

لیست قیمت خرید آجر نما

با توجه به تغییرات قیمت مصالح ساختمانی، قیمت آجر نما نیز دستخوش تغییرات شده است؛ لیست قیمت آجر نما برای هر متر مربع به شرح زیر است:

خرید آجر نما در سال ۱۴۰۳+ لیست قیمت

سخن پایانی

تمام سطور بالا و راهنمایی‌ها در راستای خرید آجر نما به صورت مطمعن توسط خریداران محترم است؛ این موارد را در کارخانه آجرنما ترنج برای شما تضمین میکنیم و شما میتوانید برای خرید مطمئن به سایت شرکت آجرنما ترنجwww.toranjbrick.com و یا با شماره های ۴۴۴۱۲۴۹۶-۰۲۱ ونیز ۰۹۱۹۵۱۱۱۰۹۹ تماس حاصل فرمایید کارشناسان ما منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha