۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
شوآف مپنا برای ایستگاه های شارژ ادامه دارد| تکلیف ایستگاه های بدون برق پایتخت چه می شود؟
بازار گزارش می دهد؛

شوآف مپنا برای ایستگاه های شارژ ادامه دارد| تکلیف ایستگاه های بدون برق پایتخت چه می شود؟

گروه مپنا به جای شوآف جهت ساخت و احداث ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی در جاده ها، برق مورد نیاز ایستگاه های نصب شده در پایتخت را تامین کند.

امید محمدی؛ بازار: شرکت مکو به عنوان زیر مجموعه گروه مپنا مردادماه سال گذشته قرار داد احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت های برقی در ۱۵ نقطه تهران را با شهرداری پایتخت منعقد کرد.

براساس اعلام این شرکت فاز اول این قرارداد، توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران است و در فازهای دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعا ۵ هزار دستگاه شارژر خودرو برقی تولید شده در شرکت مکو، در پایتخت نصب خواهد شد. حال با گذشت یکسال از این موضوع صنایع خودروسازی و مدیران وزارت صمت نسبت به عملکرد گروه مپنا معترض هستند.

گروه مپنا یا شهرداری تهران نسبت به چرایی عدم تامین برق ایستگاه های شارژ پایتخت پاسخگو باشند

ایستگاه شارژ در جاده چالوس و نبود برق شارژرها در تهران

براساس اعلام گروه مپنا، در مردادماه سال جاری جاده چالوس مجهز به ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی شد. این درحالی است که هفته گذشته حسین کریمی سنجری مدیر پروژه برقی سازی وزارت صمت به این رسانه گفت: 《شهر تهران ۱۷ ایستگاه شارژ نصب شده که فقط ۴ ایستگاه برق دارد. 》
مدیر پروژه برقی سازی وزارت صمت با انتقاد از عدم توسعه خودروهای برقی در کشور، بیان کرد: جهت برقی سازی حمل و نقل هماهنگی لازم میان مجریان، دستگاه ها و بازیگران این برنامه وجود ندارد.

براین اساس می توان گفت که گروه مپنا به جای شوآف جهت ساخت وو احداث ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی، برق مورد نیاز ایستگاه های نصب شده در پایتخت را تامین کند. مپنا به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین برق در کشور شناخته می شود که نقش بسزایی در توسعه شبکه برق ایستگاه های شارژ خودروهای برقی می تواند داشته باشد. از همین رو این گروه یا شهرداری تهران نسبت به چرایی عدم تامین برق ایستگاه های شارژ پایتخت پاسخگو باشند.

جهت ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در تهران مناقصه برگزار نشد، شاید ورود رقبا خارجی (چینی) به تامین ایستگاه های شارژ می توانست برق را زودتر به شارژرها آورد

قیمت ایستگاه های برقی چند؟

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برخی از مدیران ارشد صنایع خودروسازی که نخواستند نام شان فاش شود، به خبرنگار این رسانه گفتند؛ جهت ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در تهران مناقصه برگزار نشد، شاید ورود رقبا خارجی (چینی) به تامین ایستگاه های شارژ می توانست برق را زودتر به شارژرها آورد. از سوی برخی از شرکت های خودروساز چینی که با خودروسازان داخلی تعامل دارند، پیشنهاداتی در خصوص تامین ایستگاه شارژ برای این محصولات مانند گذشته داشتند.

در جاده مخصوص نسبت به ورود شرکت مکو و گروه مپنا جهت تامین ایستگاه های شارژ خودروهای برقی، انتقاداتی وجود دارد، بازیگران صنعت خودرو از شرکت مپنا به عنوان تولید کننده ایستگاه شارژ خودروهای برقی سوال دارند که قیمت ایستگاه شارژ خانگی چقدر است؟ تاکنون این شرکت چند دستگاه از این نوع شارژرها فروخته است؟

شاید زمان آن رسیده که مانند خودروهای برقی، ایستگاه های شارژ این خودروها نیز وارداتی شود تا رقابت بیشتر در تامین برق و ایستگاه ها ایجاد شود.

در پایان باید ذکرد کرد که این رسانه آمادگی لازم جهت دریافت نظرات یا پاسخ گروه مپنا مبنی بر عدم چرایی تامین برق و قیمت ایستگاه های شارژ را دارد.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha