۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
افتتاح ۳۱ کارگاه آموزش هوش مصنوعی در سراسر کشور
سومین جشنواره ملی مهارت آغاز شد؛

افتتاح ۳۱ کارگاه آموزش هوش مصنوعی در سراسر کشور

سومین جشنواره ملی مهارت با هدف بزرگداشت «هفته ملی مهارت» با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت در حوزه مهارت با حضور وزیر تعاون آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار، صبح امروز (دوشنبه، هشتم مرداد) «سومین جشنواره ملی مهارت» با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی آغاز به‌کار کرد. در این مراسم، ۳۱ کارگاه آموزش هوش مصنوعی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

سومین جشنواره ملی مهارت به تفکیک در چهار بخش شناسایی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت‌آموزی، شناسایی و تکریم خیرین مهارت‌آموزی، انتخاب و معرفی سفیران مهارت و انتخاب و معرفی بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

کمیته داوری کشور از میان افراد پیشنهادی استان‌ها، پنج نفر را به‌عنوان برگزیدگان ملی انتخاب و معرفی خواهند کرد و همچنین به برگزیدگان علاوه بر تقدیر نامه، تندیس مهارت اعطا می‌شود.

حُسن شهرت فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مهارتی، فعالیت در رسانه‌ها به‌منظور ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کسب افتخارات ملی در قالب‌های انتخاب به‌عنوان مربی، هنرآموز، مدرس نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشوری در حوزه مهارت‌آموزی و مسابقات ملی مهارت، تدوین استانداردهای آموزش یا سنجش مهارت، مشارکت در درآمدزایی این سازمان از طریق اجرای تبصره ۷۵، اختراع ثبت شده و تالیف و ترجمه کتاب، دارا بودن تشویق نامه از مقامات استانی و کشوری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از شاخص‌های ارزیابی فعالان و پیشکسوتان مهارتی است.

شناسایی و اهدای نشان مهارت بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی، بر اساس شاخص‌های کسب نشان ملی مهارت، گواهی تعهد به مهارت‌آموزی و لوح تقدیر کوشش در مهارت‌آموزی، انجام شده است.

با توجه به اینکه مهمترین ماموریت هدفگذاری شده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور در راستای ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی استاندارد و مورد نیاز بازار کار و تدوین استانداردهای روز آموزش مهارت تعریف شده است، بر این اساس اجرای طرح‌های مهارتی با هدف توانمندسازی به‌ویژه جوانان جویای کار، در راستای ایجاد و پایداری اشتغال در کشور انجام می‌شود.

این رویداد به صورت سراسری، هم زمان در ۳۱ استان کشور با حضور روسای بنگاه‌های اقتصادی، سفیران مهارت و خیرین مهارتی در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha