۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
هشدار سیل در مازندران

هشدار سیل در مازندران

هواشناسی مازندران درباره فعالیت سامانه بارشی و خطر جاری شدن سیلاب در روزهای آینده در استان در اطلاعیه‌ای هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش بازار، هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در استان خواهیم داشت.

آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیاناز پیامدهای این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

همچنین هواشناسی مازندران در اطلاعیه دیگر با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان در چهار روز آینده را ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق ها و شناورهای کوچک و متوسط و صیادی، پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دزیایی و ساحلی و صدمه دیدن کشتی ها و شناورها در اسکله را نیز به همراه خواهد داشت.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha