۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
اجرای طرح توزیع کود یارانه ای برای کشت پائیزه از اول مرداد ماه در گلستان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد:

اجرای طرح توزیع کود یارانه ای برای کشت پائیزه از اول مرداد ماه در گلستان

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از عملیاتی شدن اجرای طرح توزیع کود یارانه ای برای کشت پائیزه از اول مرداد ماه در گلستان خبر داد.

سید صمد ضیائی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: نظر به نتایج بسیار مطلوب مصرف متعادل کود های شیمیایی یارانه ای در سال گذشته و با توجه به نقش تغذیه گیاهی در بهبود کمی و کیفی تولید و کاهش اثرات تنش های محیطی بر اساس دستور العمل های موسسه خاک و آب و موسسه تحقیقات دیم به مصرف ۸۰ درصد کودهای ازته در اراضی دیم و۲۵-۲۰ درصد در اراضی آبی و کلیه کود های فسفاته و پتاسه همزمان با کشت پائیزه تاکید شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در خصوص اجرای طرح توزیع کود یارانه ای گلستان برای کشت پائیزه افزود: این طرح از اول مردادماه عملیاتی شده و کشاورزان وبهره برداران باید برای دریافت کود یارانه ای، کد ملی و شماره تلفن همراه آنها با سامانه پهندی بندی منطبق باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه های پیش بینی شده معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، بارگزاری سهمیه کود اوره باید برای تمامی محصولات موجود در الگوی کشت و همچنین کود فسفاته برلی پنج محصول اساسی شامل گندم، جو، چغندر قند، دانه های روغنی وغیره ختصاص داده شده است.

ضیائی ادامه داد: گلستان رتبه دوم توزیع کود یارانه ای را در کشور دارا بوده و از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: امسال به ازای هر هکتار زراعت پاییزه، ۵۰ کیلوگرم کود «سوپرفسفات تریپل»، ۱۵۰ کیلوگرم کود «سوپر فسفات ساده»، ۱۰۰کیلوگرم کود«پتاس» و۱۰۰ کیلوگرم کود «اوره» (ازته) در مرحله بستن قرارداد کشت و ۲۰۰ کیلوگرم کود اوره در مرحله «سرک»، در نظر گرفته و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

به گفته وی، اکنون حدود۲۰ هزار و۸۲۱ تُن کود یارانه‌ای در انبارهای این شرکت در شهرستان‌های استان وجود دارد که شامل 9 هزارو۶۳۵ هزار تُن ازته، دو هزار و ۴۷۰ تُن فسفاته و هشت هزار و۷۱۶ تن پتاسه است.

کد خبر: ۲۹۶٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha