۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

همانطور که می دانید امروزه نمایشگاه های مختلفی در سراسر ایران برگزار می شود که لازمه حضور در آن ها ساخت غرفه نمایشگاهی است.

همانطور که می دانید امروزه نمایشگاه های مختلفی در سراسر ایران برگزار می شود که لازمه حضور در آن ها ساخت غرفه نمایشگاهی است. اکثر شرکت های معتبر که در ایران به فعالیت می پردازند، برای اینکه بتوانند در نمایشگاه ها بهتر و خاص تر دیده شوند باید یک غرفه مناسب با کسب و کار خود را طراحی نمایند.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که غرفه سازی نمایشگاهی دارای قوانین و مقررات ویژه ای می باشد که این قوانین با توجه به محل برگزار شدن نمایشگاه و همچنین برگزار کننده تعیین می گردد. قطعاً می دانید که تنوع زیادی در متریال مورد استفاده در غرفه ها وجود دارد و افراد می توانند با توجه به بودجه خود یک متریال مناسب را انتخاب کرده و سفارش خود را تکمیل کنند.

حال اگر می خواهید با مراحل غرفه سازی نمایشگاهی اشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسیتان قرار دهید.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

  • دریافت مجوز از برگزار کننده نمایشگاه

اولین مرحله ای که باید برای ساخت غرفه نمایشگاهی آن را طی کنید کسب مجوز توسط برگزار کننده نمایشگاه است. چرا که اگر این مجوز وجود نداشته باشد، شما به هیچ عنوان قادر به غرفه سازی نخواهید بود. دقت داشته باشید که بعضی از شرکت های غرفه سازی می توانند این مجوز را به راحتی برای شما دریافت کنند. اما در مواقعی ممکن است این کار غیرقابل انجام باشد و فرد باید خود به تنهایی اقدام به کسب مجوز نماید.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

دقت داشته باشید که به هنگام دریافت مجوز، مبلغی توسط برگزار کننده نمایشگاه دریافت خواهد شد تا در صورتی که به نمایشگاه آسیبی وارد گردید از آن مبلغ به عنوان جریمه نقدی استفاده شود. حال ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند این مبلغ چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به متراژ غرفه مد نظر مبلغ توسط برگزار کننده تعیین می گردد و شرکت غرفه سازی آن مبلغ را پرداخت می نماید. در صورتی که خود فرد بخواهد اقدام به دریافت مجوز کند می تواند این مبلغ را از حساب خود پرداخت نماید.

اگر بتوانید یک شرکت غرفه سازی مناسب را در نظر بگیرید، به هنگام ساخت غرفه هیچ مشکلی برای نمایشگاه به وجود نخواهد آمد و این موضوع سبب می گردد پس از اتمام نمایشگاه؛ مبلغ واریز شده مجددا به حساب غرفه دار بازگردد. در ادامه مطلب مراحل غرفه سازی نمایشگاهی با ما همراه بمانید.

  • کف ریزی

پس از آنکه مجوز لازم را از سمت نمایشگاه دریافت کردید، پلان مشخصی به شما اختصاص می یابد که تیم ساخت و ساز غرفه می توانند به کف ریزی در آن قسمت مشخص شده بپردازند. توجه داشته باشید که به هنگام کف ریزی از مکعب های چوبی، فلزی و یا پلاستیک فشرده استفاده می شود. کف ریزی علاوه بر آنکه می تواند محل ساخت و ساز غرفه را مشخص کند آن محل را برای مراحل بعدی یعنی پارکت ریزی یا قراردادن موکت اماده می کند.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کف ریزی معمولا با ارتفاع ۱۰ سانتی متر صورت می گیرد. اما در مواقعی ممکن است این ارتفاع به صلاح تیم ساخت و ساز کاهش یابد. همانند دیگر مراحل غرفه سازی نمایشگاهی، کف ریزی از تنوع بالایی برخوردار است. اما معمولا برای آنکه بتوان هزینه ها را تا حدودی کاهش داد، شرکت غرفه سازی نوع کف ریزی را با توجه به موجودی های خود در انبار تعیین می کند. چرا که این مرحله از غرفه سازی چندان حائز اهمیت نیست و با هزینه پایین هم می توان آن را به اتمام رساند.

  • پارکت یا موکت

پس از آنکه کف ریزی با موفقیت به اتمام رسید، کارفرما رنگ پارکت یا موکت دلخواه خود را انتخاب کرده و تیم ساخت و ساز اقدام به جایگزاری آن در کف غرفه می کنند. اما ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند استفاده از پارکت به صرفه تر است یا موکت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اغلب غرفه دارها از پارکت برای غرفه خود استفاده می کنند. به همین خاطر موجودی پارکت ها در شرکت های غرفه سازی بیش تر است و این موضوع می تواند هزینه غرفه سازی را تا حد زیادی کاهش دهد. اما اگر محدودیتی در بودجه خود ندارید، می توانید با توجه به سلیقه خود یک گزینه مناسب را برای غرفه تان انتخاب نمایید و همه چیز را مطابق با سلیقه و علایق تان پیش ببرید. دیگر مراحل غرفه سازی نمایشگاهی را در ادامه برای تان شرح خواهیم داد.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

  • نجاری غرفه

در صورتی که مراحل قبلی را به خوبی طی کرده باشید، می توانید به نجاری غرفه بپردازید. تیم نجاری قبل از آنکه بخواهد به نجاری غرفه بپردازد، یک طرح مناسب از غرفه تهیه می کند و با توجه به آن شروع به نجاری می نماید. دقت داشته باشید که مراحل نجاری غرفه عبارت اند از: دیوارچینی، باکس هالوژن، میزهای کانتر و...

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند این مراحل با استفاده از چه متریالی انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم معمولا این مراحل با استفاده از متریال نئوپان و ام دی اف ورت می گیرد که انتخاب این ها به توسط کارفرما انجام می شود.

  • برق کشی غرفه

هنگامی که شما مجوز را از سمت نمایشگاه دریافت کنید، مجوز انشعاب برق ۳ فاز نیز برایتان صادر می گردد. تیم غرفه سازی پس از آن می تواند با استفاده از جعبه فیوز های اطراف نمایشگاه، برق مورد نیاز را برای غرفه تامین سازد و مراحل غرفه سازی نمایشگاهی را تا حدودی به اتمام برساند. منبع نور نیز با توجه به سلیقه کارفرما تعیین می شود و پس از آن تیم غرفه سازی آن ها را در سراسر غرفه جایگزاری می نماید.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی در ۶ مرحله اصلی

  • نقاشی و قراردادن تجهیزات

برای انجام نقاشی، در ابتدا بتونه کاری و سمباده کشی مورد توجه تیم ساخت و ساز قرار می گیرد و پس از آن نقاشی انجام می شود. پس از انجام نقاشی، غرفه از جلوه خوشایندی برخوردار خواهد شد. کارفرما با توجه به سلیقه خود می تواند تجهیزات مختلفی را همچون میز و صندلی و... را در غرفه قرار دهد و راحتی خود را تامین سازد.

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید، مراحل غرفه سازی نمایشگاهی متعدد است و باید با علم و مهارت کامل انجام شود تا خسارتی به نمایشگاه وارد نگردد. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با صفر تا صد غرفه سازی نمایشگاهی آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید تمامی سوالات خود را در این باره برطرف نمایید. از اینکه با ما تا این قسمت از مطلب همراه بودید از شما متشکریم.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha