۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
تصمیمات بدون کارشناسی سیب زمینی را به گل نشاند| لزوم تدبیر درست قبل از فصل برداشت
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

تصمیمات بدون کارشناسی سیب زمینی را به گل نشاند| لزوم تدبیر درست قبل از فصل برداشت

گرگان- هاشمی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت:باید در حوزه کشاورزی قبل از رسیدن به فصل برداشت تصمیمات درستی گرفته شود و لازم است آمادگی بیشتری برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، هامان هاشمی ظهر پنجشنبه در نشست خبری کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با رسانه ها اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از حوزه های مهم در اقتصاد استان گلستان کشاورزی است و همچنین به دلیل اهمیت امنیت غذایی، وزیر کشاورزی باید جایگاه ویژه ای در کابینه داشته باشد اما فارغ از جهت گیری های سیاسی در هیچ کدام از دولت ها و ادوار گذشته این اتفاق رخ نداده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه برمبنای دو قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید اتاق بازرگانی می تواند نقش مشاوره ای برای سه قوه داشته باشد، توضیح داد: این تشکل با توجه به دارا بودن ظرفیت کارشناسی، امکانات سخت افزاری، سرمایه انسانی و ارتباط مداوم با فعالان واقعی در حوزه اقتصاد امکان این را دارد که به عنوان مشاور، موضوعاتی را به سه قوه اطلاع رسانی کند تا در راستای تصمیم سازی های بهتربرای توسعه کشور نقش مثبتی داشته باشد، همچنین اتاق بازرگانی می تواند حقوق فعالان حوزه اقتصادی را مطالبه کند.

وی ادامه داد: از روز اول که قیمت تضمینی گندم اعلام شد اتاق باتوجه به حوزه وظایفی که داشت اعتراضات خود را به اشکال مختلف بیان کرد زیرا نرخی که برای سال جاری اعلام شد برای کشاورزان قابل قبول نبود، ضمن اینکه دو هزارتومان با قیمت شورای قیمت گذاری اختلاف داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه تا کنون تغییرنرخ گندم از طرف وزارتخانه به ما اعلام نشده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی ملزم است برای محصولاتی که خرید تضمینی دارند قبل از کشت قیمت گذاری انجام داده و اعلام کند اما متاسفانه در سال جاری قیمت خرید تضمینی بعد از کشت گندم اعلام شد.

تصمیمات کارشناسی نشده در حوزه کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: متاسفانه تعرفه صادرات سیب زمینی یک شبه و بدون کارشناسی برآورد و موجب خسارت به کشاورزان و نارضایتی آنها شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اقتصاد استان بر اساس کشاورزی است و همچنین برای جلوگیری از تکرار اتفاقات تلخ گذشته ضرورت دارد ارکان اجرایی استان نگاه دقیق تری به کشاورزی داشته و جلسات بیشتری را با کمیسیون کشاورزی اتاق برای حل مشکلات این حوزه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه کشاورزی قبل از رسیدن به فصل برداشت تصمیمات درستی گرفته شود و لازم است آمادگی بیشتری برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به بارش های سال جاری انتظار بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی را داریم بنابراین باید از نظر لجستیک و انبارهای ذخیره این محصولات آمادگی بیشتری داشته باشیم که می توان با همکاری بانک ها این مشکلات را مدیریت کرد.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha