۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
طرح توجیهی گلخانه ۱۴۰۳ از ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ متر (مشاوره رایگان)

طرح توجیهی گلخانه ۱۴۰۳ از ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ متر (مشاوره رایگان)

طرح توجیهی و بیزنس پلن و مطالعات بازارساخت گلخانه، مطالعاتیست که به صورت pdf و word به شما داده میشود ودرآمد وسود کسب وکار را براورد میکند و از آن برای دریافت وام بانکی و مجوز گلخانه استفاده میشود.

معرفی طرح توجیهی و بیزنس پلن احداث گلخانه صنعتی و خانگی !

۰ تا ۱۰۰ طرح توجیهی گلخانه (از ۲۰۰ و ۳۰۰ متری تا ۱ هکتاری):

گلخانه به محیط کشتی گفته میشود که در آن، میزان و تغییرات دما، رطوبت، نور و... در محدوده مورد نیاز گیاه کنترل می شود تا محصول مناسب از لحاظ کمی و کیفی تولید شود.

شما همچنین میتوانید فایل PDF و WORD طرح توجیهی و مطالعات احداث گلخانه هیدروپونیک ، ایروپونیک و خاکی را از طریق لینکهای زیر دانلود کنید یا سفارش دهید.

دانلود طرح توجیهی گلخانه (هزینه های احداث ۱۴۰۳)(مشاوره رایگان)

طرح توجیهی گلخانه هیدروپونیک گوجه فرنگی (جهت اخذ مجوز و وام)

دانلود طرح توجیهی پرورش قارچ خوراکی در گلخانه سال ۱۴۰۳

وبسایت گسترش کارآفرینی ایران با مدیریت ایمان حبیبی از کارشناسان خبره طرح نویسی در کشور با سابقه کار از سال ۸۳ تا امروز ، در گفتگو با تحلیل بازار اطلاعات ارزشمندی را به صورت رایگان در خصوص احداث گلخانه صنعتی و خانگی به ما داده که در این صفحه به آن میپردازیم.

لازم به ذکر است که ما با داشتن تیم تخصصی ، امکان احداث ۰ تا ۱۰۰ گلخانه از طراحی تا اجرا را داریم که اطلاعات مربوط به خدمات ما در زمینه احداث گلخانه نیز در بالای متن در لینک اول ذکر شده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تدوین بیزنس پلن و طرح توجیهی احداث گلخانه و همینطور طراحی و اجرای آن ، از طریق لینکهای بالا با مهندس ایمان حبیبی تماس بگیرید.

طرح توجیهی گلخانه ۱۴۰۳ از ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ متر (مشاوره رایگان)

انواع سیستم های کشت برای اجرای طرح توجیهی گلخانه :

۱ – گلخانه خاکی :

در این نوع گلخانه محصولات در خاک کاشت میشوند و در واقع بستر کشت همانند بیرون گلخانه خاک است البته با این تفاوت که درون گلخانه با تنظیم دما و رطوبت و و نور و کود و تغذیه مناسب میتوان تولید را بهینه کرد.

۲ – گلخانه هیدروپونیک یا آب کشت :

در گلخانه هیدروپونیک بستر کشت ، محلولی غنی بر پایه آب است و خاک از فرایند کشت حذف میشود و ریشه گیاه توسط پشم سنگ یا پرلیت یا گلوله های رسی و ... محافظت میشود. گلخانه هیدروپونیک میتواند مزایا و البته معایب خاص خود را داشته باشد که برای اطلاع دقیق از چگونگی کشت هیدروپونیک روی لینک اول در ابتدای صفحه کلیک کنید.

۳ – گلخانه ایروپونیک یا هواکشت :

گلخانه ایروپونیک در واقع به نوعی از گلخانه گفته میشود که در آنجا بستر کشت هواست و دردسرها و مشکلا خاک را بابت آفات و بیماریها کمتر میکند.در گلخانه های ایروپونیک ریشه گیاهان دائما در معرض هواست و توسط اسپری آب و محلولهای غذایی تقویت میشود. درباره سیستم گلخانه ایروپونیک نیز میتواند اطلاعات کامل را از طریق لینک اول در بالای صفحه بدست آورید.

هزینه احداث گلخانه در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه احداث گلخانه بستگی به مساحت گلخانه و نوع سازه دارد و بنابراین نمیتوان رقم دقیقی برای آن عنوان کرد مثلا سرمایه ثابت یک گلخانه خانگی در ابعاد ۲۰۰ متر در سال ۱۴۰۳ ، اگر با سازه کوانست یا تونلی باشد حدودا ۲۰۰ میلیون تومان میشود ،اگر گلخانه ۲۰۰ متری سیرکولار باشد حدود ۳۰۰ میلیون تومان ، اگر گلخانه قله ای یا شیروانی باشد حدود ۷۰۰ میلیون تومان و اگر به سبک گاتیک یا اسپانیایی ساخته شده باشد سرمایه ثابتی حدود ۵۶۰ میلیون تومان خواهد داشت.

در صفحه احداث گلخانه در وبسایت گسترش کارآفرینی ایران که لینک آن در ابتدای همین صفحه قرار داده شده ، هزینه ساخت انواع سازه های گلخانه در سال ۱۴۰۳ برای مساحت های ۲۰۰ متری ، ۳۰۰ متری ، ۵۰۰ متری، ۱۰۰۰ متری ، ۳۰۰۰ متری ، ۵۰۰۰ متری و ۱۰۰۰۰ متری قرار داده شده است.

این هزینه ها همگی در بیزنس پلن و طرح توجیهی احداث گلخانه برآورد میشوند به همین دلیل در ادامه قدری درباره عناوین طرح توجیهی احداث گلخانه صحبت خواهیم کرد.

طرح توجیهی گلخانه ۱۴۰۳ از ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ متر (مشاوره رایگان)

هدف از تدوین بیزنس پلن و طرح توجیهی گلخانه چیست ؟

بیزنس پلن و طرح توجیهی احداث گلخانه ، هر دو با هدف توجیه فنی و مالی پروژه تدوین میشوند با این تفاوت که طرح توجیهی کاملتر بوده و دارای مطالعات بازار و گزارش نرم افزار کامفار نیز میباشد که همین امر باعث میشود در طرح توجیهی گلخانه مضاف بر توجیه فنی و مالی به توجیه بازار نیز پرداخته شود.

برخی عناوین مطروحه در طرح توجیهی و بیزنس پلن گلخانه :

  • بررسی کانسپت پروژه
  • بررسی ساختاره سازه گلخانه
  • بررسی نوع کشت و سیستم آبیاری گلخانه
  • برآورد هزینه های احداث گلخانه در دوران ساخت
  • برآورد درآمد و سود سالانه گلخانه در دوران بهره برداری
  • برآورد نقطه سر به سر کسب و کار
  • برآورد صورت های مالی گلخانه در دوران بهره برداری
  • برآورد شاخصه های مالی پروژه مانند دوره بازگشت سرمایه و NPV و نرخ بازده داخلی
  • بررسی توجیه مالی پروژه
  • و موارد دیگر بسته به نوع وظرفیت پروژه و سازه پروژه و محصولات زیر کشت.

آیا میشود با ارائه طرح توجیهی ، وام احداث گلخانه گرفت؟

بله امکان این موضوع هست. شما پس از اخذ مجوز احداث گلخانه از طریق سامانه سماک ، باید درخواست تسهیلات خود را از طریق سامانه سیتا ثبت کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت موافقت سازمان ، شما به بانک عامل معرفی خواهید شد.

در بانک یکی از اسنادی که از شما مطالبه خواهد شد طرح توجیهی جامع و کاملی برای گلخانه میباشد که برای تدوین آن میتوانید با کارشناسان وبسایت گسترش کارآفرینی ایران تماس بگیرید.

فرآیند اخذ وام گلخانه با ارائه طرح توجیهی را میتوانید در اولین لینکی که در ابتدای همین صفحه قرار داده ایم به صورت مشروح مطالعه نمایید.

گلخانه ها از لحاظ جنس سازه به انواع زیر دسته بندی میشوند:

الف ) گلخانه چوبی:

گلخانه چوبی بدلیل داشتن ارتفاع کم و مقاومت ناکافی در برابر باد و عوامـل مخـرب چوب ، در حال منسوخ شدن است.

ب ) گلخانه فلزی :

گلخانه های فلزی تونلهای بلند آهنی بوده که روی آنها با پلاستیک پوشیده می شود. رایج تـرین گلخانـه هـای تولید سبزی و صیفی در منطقه جیرفت و کهنوج هستند.

در صورتی که به جای جوشکاری، از پیچ و مهره درنصب گلخانه استفاده شده باشد، قابلیت جابجایی در این نوع گلخانه وجـود دارد.

بـا وجود این که هزینه ساخت در گلخانه های پیچ و مهره ای نسبت به گلخانه های جوش خـورده کمی بیشتر است ولی نصب آن آسانتر، تغییرات سازه راحت تر و مقاومت در برابر زنـگ زدگـی آن بیشتر است.

انواع گلخانه از لحاظ تعداد دهانه :

  1. گلخانه تونلی (دیواره قوسی یا دیواره عمودی)
  2. گلخانه دو قلو(دیواره قوسی یا دیواره عمودی)
  3. گلخانه های به هم پیوسته

انواع سازه های گلخانه :

  • گلخانه تونلی (کوانست)
  • گلخانه سیرکولار
  • گلخانه قله ای (شیروانی)
  • گلخانه گاتیک (اسپانیایی)


گلخانه های به هم پیوسته نسبت به دو مورد قبلی هزینه ساخت و گرمایش کمتری دارد. بعلاوه دسترسی در آن آسانتر است. این نکته باعث مـی شـود کارایی نیروی انسانی نیز بالاتر باشد.

ولی در گلخانه های تونلی و دوقلو کنترل آفات و بیماریها راحت تر صورت می گیرد و در صـورت عـد م توانـایی در کنتـرل آن هـا آسیب کمتری به گلخانه دار تحمیل میگردد.

یکی از پارامترهای مهم در احداث گلخانه اندازه آن است. با توجه به محاسن و معایبی که در هر یک از این نوع گلخانه ها وجود دارد تصمیم گیری در خصوص آن بستگی به منطقه، نوع محصول و مدیریت گلخانه دارد که کدام یک از روشهای فوق انتخاب گردد.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha