تنظیم‌گری جهانی هوش مصنوعی؛ از اروپا و آمریکا تا آسیا و اقیانوسیه
یادداشت:

تنظیم‌گری جهانی هوش مصنوعی؛ از اروپا و آمریکا تا آسیا و اقیانوسیه

با گسترش هوش مصنوعی، تنظیم‌گران به سرعت درصدد آغاز اصلاحات برای حکمرانی این فناوری هستند.

به گزارش بازار، طیبه بابایی: با گسترش هوش مصنوعی، تنظیم‌گران به سرعت درصدد آغاز اصلاحات برای حکمرانی این فناوری هستند. در چنین شرایطی فضای نظارتی در این حوزه پویاتر شده و استراتژی‌های اجرایی متنوعی در سراسر جهان در حال تدوین است.

در حالی که آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین اغلب در کانون توجه قرار دارند، سایر حوزه‌های قضایی نیز گام‌های مهمی در زمینه حکمرانی هوش مصنوعی برداشته‌اند.

تغییرات سریع سیاست‌ها، رشد سرسام‌آور فناوری و موارد دیگر سبب شده است که مطالعات تطبیقی و بررسی چهارچوب حکمرانی هر یک از کشورها در حوزه حکمرانی هوش مصنوعی، اهمیتی فراینده و حیاتی بیابد.

آمارها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و حدود نیمی از نیروی کار جهان در سه منطقه آمریکا، اروپا و آسیا-اقیانوسیه جای گرفته‌اند؛ مسئله‌ای که سبب تمرکز این نقاط کانونی جمعیتی بر حکمرانی هوش مصنوعی شده است. اتحادیه اروپا، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، برزیل، چین، ژاپن، هند و استرالیا، نهادهای بین‌المللی و کشورهایی هستند که در این متن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این نوشتار کوتاه اگرچه همه حوزه‌های قضایی و تغییرات سریع سیاست‌ها را در بر نمی‌گیرد، اما تلاش دارد بینش‌های ارزشمندی درباره چارچوب‌های نظارتی هوش مصنوعی در مقیاس جهانی ارائه دهد.

مشاهده متن کامل این یادداشت در زاویه

کد خبر: ۲۹۶٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha