۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
نتانیاهو: اسرائیل و آمریکا باید همواره کنار یکدیگر باشند
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا؛

نتانیاهو: اسرائیل و آمریکا باید همواره کنار یکدیگر باشند

نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا به سخنرانی پرداخت و در سخنرانی خود بار دیگر با تکرار ادعاهای وقیحانه خود از همدستی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

به گزارش بازار، به نقل از الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا به سخنرانی پرداخت.

نتانیاهو باز هم دست به دامن آمریکا شد

نتانیاهو در این سخنرانی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در برابر پیچی تاریخی قرار گرفته است اما سعی کرد حقایق جنگ در نوار غزه را وارونه جلوه دهد.

وی بیان کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید در کنار یکدیگر بایستند تا آن‌چه تمدن خواند پیروز شود.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی با گذشت نه ماه از جنگ به شدت ارتش و نظامیان این رژیم دچار فرسایش و کمبود مهمات شده‌اند، نتانیاهو بار دیگر با نشان دادن عجز خود در مقابل مقاومت از مقامات کاخ سفید و پنتاگون درخواست کرد برای مقابله با مقاومت فلسطینی به کمک نظامی بیشتری نیازمند است.

نتانیاهو با تکرار خیالبافی ادعای پیروزی در آینده نزدیک را تکرار کرد

نتانیاهو با تکرار خیال‌بافی‌های خود اعلام کرد: به اینجا آمده تا به شما اطمینان بدهم ما پیروز خواهیم شد! هفتم اکتبر در تاریخ باقی خواهد ماند. حمله هفتم اکتبر شبیه ۱۱ سپتامبر اما ۲۰ برابر آن بود!

وی بدون اشاره به شکست‌های ۹ ماه گذشته رژیم صهیونیستی در نوار غزه با اشاره به دستاورد بسیار ناچیز این رژیم گفت: ما موفق شدیم در عملیاتی ویژه ۷ اسیر را آزاد کنیم.

نتانیاهو درباره آینده توافق با حماس با بی توجهی به فشارهای فزاینده داخلی شهرک نشینان و خانواده‌های اسرا نزد حماس و احزاب اپوزیسیون مدعی شد که اگر حماس اقدام به خلع سلاح خود کند جنگ همین فردا پایان خواهد یافت و اسرا مبادله خواهند شد.

نتانیاهو از حمایت آمریکا از جنایاتش تشکر کرد

نتانیاهو با اشاره به دست‌داشتن آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای حمایت قوی از این رژیم تشکر کرد. وی تصریح کرد: از ۴۰ سال پیش بایدن را می‌شناسم و برای نیم قرن دوستی با اسرائیل از او تشکر می‌کنم.

در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی، تل آویو بدون حمایت نظامی آمریکا در مقابل مقاومت توانایی عرض اندام ندارد، نتانیاهو بار دیگر از حمایت گسترده کاخ سفید در جنگ غزه و شتاب در انتقال تسلیحات به این رژیم در جنگ غزه تمجید کرد.

نتانیاهو در واکنش به رأی دیوان بین‌المللی: «ادعاهای پوشالی» است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایت‌های این رژیم در حق فلسطینیان ساکن نوار غزه و وجود ادله فراوان برای رخ‌دادن این جنایت‌ها گفت: دادستان کل دیوان بین‌المللی، اسرائیل را بدون دلیل به تحمیل قحطی به ساکنان غزه متهم کرد!

نتانیاهو با وجود ادله فراوان و روشن نهادهای بین المللی در ارتکاب این رژیم در جنایت علیه بشریت در غزه در مظلوم نمایی دیگر مدعی شد که دیوان دادگستری بین المللی درصدد غل و زنجیر کردن «اسرائیل» است.

نتانیاهو با اشاره به نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه خطاب به اعضای کنگره از آنان در حمایت از «اسرائیل» در مقابل داوری و احکام صادره دیوان بین المللی دادگستری تشکر کرد و احکام دیوان لاهه را «ادعاهای پوشالی» توصیف کرد.

در ادامه و در حالی که نه ماه از جنگ غزه بدون هیچ دستاوردی برای کابینه جنگی این رژیم می‌گذرد، نتانیاهو در سخنانی بار دیگر برای کاهش فشار فزاینده اعتراضات در اراضی اشغالی ضد کابینه خود مدعی شد که به پایان جنگ و «نابودی حماس» نزدیک شده‌ایم.

عقب نشینی نتانیاهو از جنگ با حزب‌الله

در رابطه با حزب الله در حالی که به اذعان محافل رسانه‌ای عبری هزاران شهرک نشین شهرک‌های اشغالی را در هراس از حملات کوبنده حزب الله و ناکامی ارتش این رژیم در مقابله با حملات حزب الله ترک کرده‌اند، نتانیاهو در عقب نشینی آشکار از تشدید جنگ فراگیر علیه حزب الله ابراز امیدواری کرد که با استفاده از اهرم دیپلماسی و نه با جنگ، شهرک نشینان را مجاب به بازگشت به شهرک‌های خود در شمال اراضی اشغالی کند.

وی همچنین درباره درگیری محدود با حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی بار دیگر مدعی شد که هر آنچه لازم باشد برای برقراری امنیت در مناطق شمالی به کار خواهد بست.

هریس و دموکرات‌های نام آشنا غایب بودند

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود که با غیاب واضح «کامالا» نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات و شمار گسترده‌ای از اعضای دموکرات در مخالفت با ادامه جنگ در غزه همراه بود، درباره آینده پساجنگ در غزه مدعی شد که این رژیم پس از جنگ حضور نظامی خود را در باریکه ادامه خواهد داد تا به زعم خود خطری این رژیم را تهدید نکند.

نتانیاهو در بخش دیگری از نطق خود در مقابل اعضای کنگره آمریکا با اشاره به طرح بلندپروازانه این رژیم در تکمیل تحقق پیمان «ابراهیم» و عادی سازی روابط این رژیم با کشورهای منطقه از لزوم هم پیمانی جدید با متحدان خود در منطقه غرب آسیا و در امتداد تکمیل توافق ابراهیم خبر داد.

ترامپ هم از تملق‌های بی‌بی بی‌بهره نماند

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود از دونالد ترامپ، نامزد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و حمایت‌های وی از این رژیم تقدیر و تمجید کرد.

وی از ترامپ به خاطر نقش وی در شکل گیری پیمان ابراهیم و حمایت‌های وی در غصب مناطق اشغالی فلسطین از جمله قدس و جولان اشغالی تقدیر و تشکر کرد.

نتانیاهو بار دیگر بدون توجه به میثاق سازمان ملل متحد و درخواست جامعه جهانی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین با ابراز مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی مدعی شد که قدس هرگز تقسیم ناپذیر نیست و پایتخت ابدی این رژیم است.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha