۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
هیچ قطعی برقی برای بخش خانگی اعمال نشده است
با وجود رکوردشکنی مصرف برق؛

هیچ قطعی برقی برای بخش خانگی اعمال نشده است

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با وجود اینکه روز گذشته نصاب جدیدی در مصرف برق به ثبت رسید، اما تاکنون هیچ قطعی برقی در بخش خانگی اعمال نشده است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: رکورد بیش از ۷۸ هزار مگاوات مصرف برق در کشور شکسته شد و رشد بیش از ۷ درصدی مصرف و رشد ۶ درصدی تولید انرژی به ثبت رسیده است.

او افزود: ما در بدترین حالت رشد ۶ درصدی مصرف را پیش بینی کردیم، اما میزان مصرف از ابتدای تابستان به گونه‌ای بوده که بیش از بدبینانه‌ترین حالت بوده است. از تمام مشترکان به ویژه مشترکان بدمصرف در خواست می‌کنیم که مصرف خود را کاهش دهند. پیامک‌های مدیریت مصرف برای این مشترکان ارسال شده که لازم است به آن توجه داشته باشند؛ چراکه همکاران ما در صورت ادامه این روند مجبور به قطع برق آنها خواهند شد.

مدیرعامل توانیر گفت: با وجود موج گرمایی که در منطقه حاکم شده و رشد مصرفی که رقم خورده، تاکنون هیچ برنامه مدیریت مصرفی در بخش خانگی اعمال نشده است. این در حالی است که تعدادی از کشورهای منطقه مجبور به خاموشی‌های گسترده و ارائه جداول خاموشی شدند. این شرایط تا ۱۵ مرداد که ممکن است به نصاب ۸۰ هزار مگاوات نیز نزدیک شویم وجود دارد.

او در پایان گفت: تدابیر لازم برای تامین پایدار برق اندیشیده شده، اما لازم است مشترکان خانگی نیز توجه داشته باشند که از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار استفاده نکنند و از سیستم‌های سرمایشی در دمای آسایش بهره برداری کنند.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha