۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
مصرف برق در استان سمنان به شدت افزایش یافته است | عبور از مرز ۶۰۰مگاوات
طی هفته جاری؛

مصرف برق در استان سمنان به شدت افزایش یافته است | عبور از مرز ۶۰۰مگاوات

سمنان- حسینی نژاد، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه مصرف برق طی روزهای اخیر در استان به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: ۶۰۰مگاوات برق مصرف شده است.

سید محمد حسینی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه روند مصرف برق در استان سمنان طی روزهای اخیر به واسطه اوج گیری گرمای هوا، به مراتب بیشتر شده است، تاکید کرد: افزایش دما تا پایان هفته آتی نیز در استان وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد که با این روند صعودی گرمای هوا، مصرف نیز بیشتر شده و مشکلات ما نیز بیشتر شود افزود: مصرف لوازم سرمایشی در این هفته به اوج خود رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان ادامه داد: بین ۱۸۰ الی ۲۰۰ مگاوات میزان مصرف برق لوازم سرمایشی فصل تابستان در سراسر استان است و لذا در روزهای اخیر میزان مصرف از ۶۰۰ مگاوات نیز عبور کرده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه مصرف برق در استان سمنان نسبت به سال گذشته و همین ایام هم رشد قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: در حالی مصرف امروز استان از ۶۰۰ مگاوات عبور کرده که سال گذشته در همین بازه کمی بیش از ۵۰۰ مگاوات مصرف داشتیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد رشد مصرف پیک برق را در استان سمنان طی امسال در قیاس با سال قبل در همین ایام شاهد هستیم، ابراز داشت: حدود پنج الی شش درصد مصرف انرژی نیز طی یک سال اخیر در استان بیشتر شده که اصلا توجیحی برای آن وجود ندارد و کار ما را هم در تامین انرژی مورد نیاز استان دشوار کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با بیان اینکه جبران این وضعیت کار سختی است، تاکید کرد: پاداش های بسیار خوبی را برای مشترکان صرفه جو در استان در بخش های مختلف اختصاص دادیم تا شاید بتوانیم از این طریق مردم را به کاهش مصرف تشویق کنیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه اگر مردم ما فقط ۱۵ درصد صرفه جویی داشته باشند، می توانند در کنار اخذ پاداش، وضعیت بسیار مناسبی را هم برای مدیریت مصرف انرژی در استان رقم بزنند، گفت: پاداش های مصرف برق همچنین استانی شده و هر ماه یک دستگاه خودرو به مردم اهدا می کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی جایزه ۱۰ میلیون تومانی نیز به مشترکان کم مصرف داده می شود، افزود: هزینه برق ۴۰ درصد از مشترکان نیز عملاً در این طرح تشویقی، رایگان خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha