۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
بسیاری از مشکلات با همکاری رفع می شود| ببخشیم تا بخشیده شویم
رییس قوه قضائیه:

بسیاری از مشکلات با همکاری رفع می شود| ببخشیم تا بخشیده شویم

شهرکرد ـ رییس قوه قضاییه گفت: اگر همه مسئولان این استان باهم همکاری داشته باشند می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنند، بیشتر مسائل با هم فکری، کنار گذاشتن اختلافات و بگو و مگو رفع می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در ستاد صبر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد، اظهار کرد: غیرت یکی از ویژگی‌های مهم مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری است.

وی تصریح کرد: برخی از صلح یاران و میانجیگران، مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و… باید وارد زندان‌ها شوند تا به ارزش کار خود بیش‌تر پی ببرند و ببینند که اثرات اقدامات خود را حفظ کند.

محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: مگر می‌شود یک مادر داغ دیده از قاتل فرزند خود بگذرد اما خداوند این احسان را نبیند و از گناهان نگذرد، افرادی که در زندان‌ها هستند فرزندان ما به شما می‌روند که برخی از آنان جرم‌های بسیار بدی هم مرتکب شده‌اند، با این وجود جای اینها در زندان‌ها نیست.

وی ادامه داد: ترتیبی داده شود تا با کمک خیران در کنار واسطه گری برای بخشش، فرهنگ سازی برای کنترل جرم انجام شود، برای کسانی که در زندان هستند و حضورشان خارج از زندان ضرری برای جامعه ندارد تمهیداتی اندیشیده شود که زمینه آزادی آنها فراهم گردد.

محسنی اژه‌ای گفت: همگی نسبت به دین خدا، حق بر گردن ما است و یکی از بهترین راه‌هایی که باعث می‌شود خدا ما را ببخشد این است که خودمان نیز دیگران را ببخشیم.

وی اذعان داشت: بخشش هم برای بخشنده و هم برای کسی که بخشیده می‌شود آثار مطلوب و مثبت دارد.

محسنی اژه‌ای اذعان داشت: آن‌هایی که کار دادگاهی دارند، تنها به فکر محکوم کردن طرف مقابل هستند و ممکن است در این حین از هر راهی ولو گناه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صلح یاری و میانجیگری یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیکی است که انجام می‌شود چون اثرات مثبت بسیاری به دنبال دارد گفت: همه نسبت به هم مسئولیت دارند، اما هرکسی مسئولیت اداری، نظامی، انتظامی و… برعهده دارد وظیفه بیشتری دارد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: با تحقیر، رقابت بیجا، توهین و… جز دردسر و مظلمه دنیایی چیزی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به دور اول و دوم انتخابات گفت: در این انتخابات مواردی مطرح شد که در جهت حفظ دنیای دیگران و از بین بردن آخرت افراد بود، اگر همه مسئولان این استان باهم همکاری داشته باشند می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنند، اکثر مسائل با هم فکری، کنار گذاشتن اختلافات و بگو و مگوهایی که ثمری ندارند رفع می‌شوند.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha