۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
دلیل کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

دلیل کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

در روز قبل قیمت بیت کوین حدود ۴ درصد کاهش یافت و روی آلت کوین‌هایی مثل سولانا و کاردانو هم تاثیر گذاشت.

به گزارش بازار، هم‌زمان با شروع توزیع دارایی‌های صرافی Mt.Gox بازار ارزهای دیجیتال نزولی شد. این پلتفرم ذخایرش را به صرافی‌هایی مثل کراکن و بیت استمپ منتقل کرده و فاد و نااطمینانی موجود در بازار را تقویت شده‌ است.

در واکنش به این مسئله قیمت بیت کوین ⮟ BTC: $۶۶۴۳۲.۷ با ۴ درصد کاهش به نزدیکی محدوده ۶۵٬۵۰۰ دلار سقوط کرد. در همین بازه زمانی قیمت بیت کوین کش ⮟ BCH: $۳۷۳.۰۹ نیز ۷ درصد کاهش یافت.

علاوه بر آن قیمت سولانا ⮟ SOL: $۱۷۶.۷۹۳ ، ریپل ⮝ XRP: $۰.۶۲۳۴۹ و کاردانو ⮟ ETH: $۳۴۶۸.۱۴ در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال خیلی کاهش نیافته‌ است. به نظر می‌رسد آغاز معاملات ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده روی این مسئله موثر بوده‌ است.

علاوه بر این چندین نفر از طلبکاران صرافی Mt.Gox از دریافت دارایی‌های خود پس از ۱۰ سال خبر دادند. این صرافی در سال ۲۰۱۴ هک شد و دارایی کاربران آن به سرقت رفت. حال مت گاکس بازپرداخت بدهی خود به کاربرانش را شروع کرده و دارایی آن‌ها به چند صرافی واریز کرده تا آن‌ها بتوانند در چند هفته آینده دارایی‌شان را برداشت کنند.

به نظر می‌رسد توزیع قریب‌الوقوع حدود ۹ میلیارد دلار بیت کوین و بیت کوین کش به یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌ است. آن‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که طلبکاران مت گاکس بعد از ۱۰ سال چه مقدار از این دارایی‌ها را به فروش می‌رسانند.

قیمت ارزهای دیجیتال معمولاً به اخبار صرافی Mt.Gox واکنش منفی نشان داده‌ ‌است. روز گذشته با خبر جابه‌جایی ۳ میلیارد دلار از این دارایی‌ها قیمت بیت کوین به زیر ۶۶٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha