۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
سکون فصلی در بازار به وجود آمده است
قیمت جهانی میلگرد تثبیت شد

سکون فصلی در بازار به وجود آمده است

در حالی قیمت جهانی میلگرد در ماه جاری میلادی به اصطلاح تثبیت شده است که کارشناسان معتقدند در بحبوحه کاهش فعالیت خریداران، سکون فصلی در بازار به وجود آمده و انتظار می رود قیمتها کماکان پایین بماند.

بازار؛ گروه صنعت: در جدیدترین گزارشی که مرکز GMK منتشر کرده آمده است: قیمت های جهانی میلگرد از ابتدای ماه جولای در اکثر مناطق اصلی ثابت مانده است. رکود بازار نتیجه کاهش تقاضای فولاد است. در عین حال، بازار چین در میان تغییرات استانداردهای ملی، پویایی قیمت منفی را تجربه می کند.

طبق این گزارش، قیمت میلگرد در ترکیه در ۵۷۵-۵۸۰ دلار در هر تن فوب طی ۱ تا ۱۹ ژوئیه ثابت ماند. به طور کلی، بازار از اواسط ماه مه (اواسط اردیبهشت) راکد بوده و قیمت ها از ۵۸۰ دلار در هر تن تجاوز نکرده و کمتر از ۵۷۰ دلار در هر تن کاهش پیدا نکرده است.

قیمت میلگرد ترکیه برای مدت طولانی در بحبوحه تقاضای ضعیف داخلی و صادرات ثابت مانده است. در عین حال قیمت قراضه در سطوحی حفظ می شود که با وجود کمبود تقاضا اجازه کاهش قیمت میلگرد را نمی دهد. از سوی دیگر، این موقعیت خریدارانی را که در صورت کاهش قیمت میلگرد می توانند فعال تر شوند، محدود می کند. اگرچه بازار برای تخفیف محصولات طولانی فشار وارد می کند، اما تولیدکنندگان نمی توانند این کار را انجام دهند، زیرا هزینه های بالای ضایعات منجر به بی سودی می شود.

کاهش تقاضای مصرف کنندگان اروپایی برای میلگرد

در این گزارش آمده است: تقاضا از سوی مصرف کنندگان اروپایی در میان فصل تعطیلات همچنان کاهش می یابد. با این حال، رومانی و بلغارستان تا حدودی به محصولات بلند ترکیه علاقه نشان می دهند. علاوه بر این، تولیدکنندگان مصری و الجزایری با پیشنهادات مطلوب تری وارد بازار اروپا شده اند که منجر به افزایش رقابت شده است. خریداران آمریکایی ممکن است فعالیت خود را فقط در ماه اوت از سر بگیرند.

قیمت جهانی میلگرد تثبیت شد| سکون فصلی در بازار به وجود آمده است
قیمت جهانی میلگرد

قیمت میلگرد در بازار اروپا از ابتدای جولای تاکنون اندکی کاهش یافته است. در اروپای شمالی، قیمت‌ها برای دوره ۲۸ ژوئن تا ۱۹ ژوئیه ۱۰ یورو به ازای هر تن به ۶۲۰-۶۳۰ یورو در تن کاهش یافت. در عین حال، سقف بالای قیمت ها از ابتدای ماه می ثابت بوده است، در حالی که حد پایینی در این دوره بیش از ۱۰ یورو در هر تن نوسان نداشته است. در ایتالیا، کاهش قیمت‌ها قابل توجه‌تر بود - ۳۰ یورو به ازای هر تن، به ۵۸۰-۶۰۰ یورو در هر تن رسید.

از سوی دیگر تولیدکنندگان میلگرد اروپایی نیز در بحبوحه فعالیت کم ساخت و ساز با تقاضای ضعیف برای محصولات خود و فشار بر قیمت ها مواجه هستند. برخی از تولیدکنندگان سعی کردند قیمت های پیشنهادی خود را افزایش دهند اما با مقاومت بازار و تقاضای ضعیف مواجه شدند. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات تابستانی، فعالیت ها به کندی ادامه می دهند، بنابراین قیمت میلگرد اروپایی در کوتاه مدت تثبیت یا اندکی کاهش خواهد یافت.

قیمت ۷۶۰دلاری هر تن میلگرد در ایالات متحده

در ایالات متحده، قیمت میلگرد در ۴ هفته گذشته در ۷۶۰-۷۸۰ دلار در هر تن استاندارد قبلی ثابت بوده است. عرضه در سطح کافی باقی می ماند، اما فعالیت خریدار کند می شود. وضعیت منفی در سایر بازارهای فولاد، به ویژه در بازار ورق گرم، فشار بیشتری را وارد می کند. انتظار می رود بازارهای فولاد با افزایش قیمت قراضه در ماه جولای و افزایش احتمالی بیشتر قیمت مواد خام حمایت شوند. انتظار می رود در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر، قیمت ها افزایش یابد.

از سوی دیگر از ۱۹ ژوئیه، قیمت میلگرد در چین ۴۴۸-۴۵۱ دلار در هر تن در مقایسه با ۴۶۱-۴۶۴ دلار در هر تن در ۲۸ ژوئن بود. در بحبوحه معرفی استانداردهای ملی جدید توسط اداره دولتی برای تنظیم بازار فولاد چین، قیمت ها به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسید. انتقال به استاندارد جدید به این معنی است که میلگردهایی که فقط استاندارد قدیمی را دارند دیگر فروخته نمی شوند. هفته گذشته، این امر باعث شد تا معامله گران سهام موجود خود را تخلیه کنند که منجر به کاهش قیمت شد.

با این حال، تعدادی از تاجران خاطرنشان کردند که اگرچه برخی از کارخانه‌های فولادسازی در حال راه‌اندازی یا برنامه‌ریزی برای تولید محصولات با استاندارد جدید هستند، اما موجودی بالای موجودی فعلی و تقاضای پایین خارج از فصل احتمالاً باعث می‌شود که برخی از ذخایر تا پایان شهریور ماه به فروش نرسند. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت محصولات در هفته‌های آینده پایین بماند

کد خبر: ۲۹۶٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha