۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
صادر کنندگان میگوی گلستان در انتظار حضور کارشناسان روسی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت دام پزشکی گلستان خبر داد؛

صادر کنندگان میگوی گلستان در انتظار حضور کارشناسان روسی

گرگان- سالار، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دام پزشکی گلستان گفت: شرکت های صادر کننده میگو تمام پیش نیازهای مورد نیاز صادرات به روسیه را دارند و منتظر کارشناسان روسی برای تایید کد رجیستر هستند.

محمدعلی سالار در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رجیستر، تایید برخی از کشور هایی است که از ایران به آنجا صادرات انجام شده و فقط شامل کشور های عضو اتحادیه اوراسیا می‌شود که روسیه و بلاروس جز سختگیر ترین های این حوزه هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دام پزشکی استان گلستان بیان کرد: برای صادرات فرآورده های خام دامی به کشور روسیه، طبق گفته این کشور نیاز به تأییدیه رجیستر است و دریافت این تاییدیه منوط به حضور کارشناسان روسی در ایران و شرکت های تولید کننده است.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخ مثبت روسیه را برای حضور در ایران دریافت نکرده ایم، افزود: برای حضور کشور روسیه در ایران و دریافت تاییدیه به طور مطلق باید وزارت کشور ورود پیدا کند تا پیش شرط روسیه هرچه زودتر محقق شود.

سالار با تاکید بر این موضوع که دریافت رجیستر نیاز به طی کردن مراحل خاصی ندارد، اظهار کرد: رجیستر با توجه به برخی از الزامات بهداشتی از جمله بهداشتی بودن خطوط تولید و پیش نیاز های دیگر بهداشتی و تکنولوژیک صادر می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی گلستان بیان کرد: در استان گلستان شرکت هایی که درصدد صادرات به کشور روسیه هستند تمام پیش نیاز های مورد نیاز این کشور را دریافت کرده اند و فقط حضور کارشناسان روسی در این شرکت ها باقی مانده است.

۸۰ درصد میگو باید صادرات شود

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از میگوی تولیدی ایران برای مصارف عموم مردم کافی است و ۸۰ درصد باقی مانده باید صادر شود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر محصولات به کشور های حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود و مقصد صادراتی بعدی کشور روسیه است.

سالار در پایان یادآور شد: شرکت ها برای دریافت تاییدیه رجیستر ابتدا باید کشور و بازار هدف خود را انتخاب کنند و باید برخی از الزامات بهداشتی مورد نیاز کشور های مقصد را از دام پزشکی دریافت یا بروزرسانی کنند تا بتوانند رجیستر کشور مقصد را بگیرند.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha