۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور شد
با رأی نمایندگان؛

دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور در دستورکار قرار گرفت.

سید احمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری دو گزینه نهایی ریاست دیوان محاسبات بودند که «دستغیب» با کسب ۲۱۱ رأی از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در جلسه، رئیس دیوان محاسبات کشور شد.

گفتنی است، از ۱۳ دی سال ۱۴۰۱، دستغیب ریاست دیوان محاسبات را بر عهده داشت و بر این اساس در این سمت ابقاء ماند.

نظارت دیوان محاسبات برای صیانت است، نه مچ‌گیری

سید احمدرضا دستغیب در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی سوابق و برنامه‌های کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات، اظهار کرد: بنده دو سال است که رئیس دیوان محاسبات کشور هستم و عملکردم در دیوان محاسبات قابل بررسی و راستی‌آزمایی است.

وی تاکید کرد: شعارمان شفافیت و انضباط مالی و رویکردمان نظارت اعتمادآفرین و حراست تسهیل‌گرانه است. نظارت ما با هدف پیشگیری و صیانت است و هرگز به دنبال مانع‌تراشی و مچ‌گیری نیستیم.

دستغیب متذکر شد: در دو سال گذشته شورای حقوقی را مجدداً در دیوان محاسبات احیا و تقویت کردیم که حقوقدانان تراز اول در این شورا حضور دارند و با دقت و سرعت پاسخ‌ها را تهیه و ابلاغ می‌کنند.

رئیس فعلی دیوان محاسبات کشور ادامه داد: دیوان محاسبات الان به خوبی متوجه ترک‌فعل‌ها و کم‌کاری مدیران است، به طوری که بیش از دو هزار مورد از ترک فعل مدیران درباره مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های گذشته مورد پیگیری قرار گرفته است.

دستغیب اظهار کرد: ما از زمانی که روی کار آمدیم، ۵۱۲ جلسه در کمیسیون‌ها برگزار کردیم و سال گذشته بیش از ۳۰۰ گزارش به نمایندگان دادیم.

وی گفت: برای اولین بار در تاریخ دیوان محاسبات، مستشار زن منصوب کردیم که این روال ادامه دارد. همچنین طرح مردم‌یاری را اجرا کردیم و به رسیدگی به شرکت‌ها هم ورود داشتیم.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha