۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
«اقتصاد و اشتغال» اولویت دولت جدید در آبادان باشد
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با بازار:

«اقتصاد و اشتغال» اولویت دولت جدید در آبادان باشد

آبادان- مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد اشتغال و اقتصاد به عنوان دو اولویت برنامه دولت جدید در آبادان مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه سی و یکم خرداد ماه در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم فرمودند: «توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیس‌ جمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ما است.»

وی تاکید کرد: به طور حتم فرمایشات مقام معظم رهبری نصب‌العین مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اولویت بندی دولت جدید برای رفع مشکلات شهر آبادان، افزود: ضرورت دارد اشتغال و اقتصاد به عنوان دو اولویت برنامه دولت جدید در آبادان مورد توجه قرار گیرد؛ این دو موضوع همچون زنجیر به یکدیگر گره خورده‌اند و در واقع توسعه اقتصادی منجر به اشتغالزایی می‌شود و اشتغالزایی نیز رونق اقتصادی به همراه دارد.

مولوی توضیح داد: شهر آبادان دارای جوانان متخصص و فنی بسیاری است که هم اکنون از معضل بیکاری رنج می‌برند البته که بیکاری یک معضل کشوری است ولی در شهرستان آبادان با توجه به ظرفیت‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دریایی موضوع متفاوت است و با یک عظم جدی و برنامه جهادی می‌توان اقدام شایسته انجام داد.

وی تصریح کرد: توصیه اکید می‌کنیم دولت جدید از هرگونه شعارپردازی و بزرگنمایی در خصوص شهر آبادان پرهیز کند چرا که مردم این شهر از شعار خسته شده‌اند و انتظار دارند خروجی مطلوب حاصل شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، نقش آفرینی همه وزارتخانه‌های دولت جدید برای توسعه شهر آبادان را یک مطالبه قلمداد کرد و گفت: متاسفانه برخی وزارتخانه‌ها کمتر از ظرفیت خود برای توسعه اقتصادی شهر آبادان استفاده کردند و چنین رویه‌ای قابل پذیرش نیست.

مولوی عنوان کرد: به عنوان مثال در دولت سیزدهم موضوع استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای شهر آبادان را پیگیری کردم و مقرر شد دفتر نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود و منتظر تحقق این موضوع مهم‌ هستیم تا به اقتصاد آبادان به عنوان یک شهر مهم بین‌المللی و مرزی کمک شود.

وی توضیح داد: دولت جدید باید به همه‌ موضوعات شهر آبادان نگاه اقتصادی داشته باشد. اقتصاد ورزشی، اقتصاد صنایع، اقتصاد توریسم،‌ اقتصاد شهری، اقتصاد دریامحور، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد مرزی همچون بازارچه و ... فقط برخی موضوعات اقتصادی هستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتصاد آموزشی به‌ ویژه در مدارس شهرستان آبادان با توجه به اینکه در یک منطقه صنعتی، کشاورزی و دریایی هستیم،‌ امری مهم است و باید مهارت پروری آموزش داده شود و ضرورت دارد دولت جدید به تاسیس هنرستان‌های ویژه کشاورزی و هنرستان‌های صنعتی نگاه ویژه داشته باشد و با قید فوریت آن را اجرایی کند.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha