۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
سطح زیرکشت پنبه به ۹۰ هزار هکتار رسید

سطح زیرکشت پنبه به ۹۰ هزار هکتار رسید

مجری طرح پنبه وزارت جهاد گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته سطح زیرکشت پنبه برای سال زراعی جدید ۹۰ هزار هکتار است.

به گزارش بازار، ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال سطح زیرکشت پنبه ۹۰ هزارهکتار است که از این میزان ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزارهکتار وش پنبه برداشت می کنیم که از این میزان وش ۷۰ تا ۷۵ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت ریسندگی تامین می شود.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد پنبه مورد نیاز صنعت نساجی در داخل تامین می شود، افزود: در برنامه پنج ساله هفتم بر خودکفایی پنبه به عنوان یکی از محصولات استراتژیک تامین شده است، درحالیکه با بازنگری در موضوع بازرگانی پنبه، خودکفایی ظرف ۳ سال محقق می شود.

هزارجریبی ادامه داد: امسال براساس سیاست خودکفایی پنبه، بذر داخلی و خارجی استاندارد به میزان کافی تامین شد و به ازای هرکیلو ۲۰ هزارتومان یارانه تخصیص دادیم، همچنین کود یارانه ای به این زراعت داده شد و برای توسعه رسیدن به خودکفایی واردات را به عنوان مهم ترین عامل در تنظیم بازار باید کنترل کنیم و همواره ارز ارزان قیمت در اختیار واردکنندگان قرار نگیرد تا رقابت عادلانه شود.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد گفت: در حال حاضر حداقل ۱۵۰ هزارتن پنبه در داخل مورد نیاز صنعت ریسندگی است که با ایجاد کارخانه های جدید و توسعه کارخانه های فعلی تا ۱۸۰ هزارتن هم مورد نیاز خواهد بود که نیمی از آن در داخل تولید می شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha