۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های یزد در حال بهره‌برداری است| ساخت ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه در ۴ سال
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد:

حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های یزد در حال بهره‌برداری است| ساخت ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه در ۴ سال

یزد- مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد از استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های استان و احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه طی چهار سال در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جم در جمع خبرنگاران از استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های یزد با توجه به افزایش دما و استفاده بیشتر از برق خبر داد.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات نیروگاه‌ها و استفاده حداکثری از نیروگاه‌های موجود و مدیریت تقاضا و صرفه‌جویی در مصرف برق دو برنامه دیگری است که برای عبور از پیک بار در استان در نظر گرفته شده است.

جم با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در یزد عنوان کرد: احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه طی چهار سال شامل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر که ۲۰۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی است، از جمله این برنامه‌ها در یزد است.

مصرف برق در بخش‌های مختلف

ویمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۶ هزار و ۷۶۰ کیلووات ساعت فروش برق داشتیم که در طول سال و زمان مصرف عادی، ۵۷ درصد آن در بخش صنعت، ۲۰ درصد در بخش خانگی، ۱۱ درصد کشاورزی، عمومی و اداری ۱۰ درصد و بخش تجاری هم حدود ۶ درصد از مصرف برق مشترکین را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: در اوج مصرف ۵۴ درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است که صرفاً به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

جم به مسئله برق روستایی و چاه‌های کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: ۱۰۳۰ روستا داریم که ۹۹۲ روستا برق دار هستند که معادل ۹۷ درصد کل روستاها است، همچنین دو هزار و ۲۸۴ چاه کشاورزی داریم که ۲ هزار و ۲۲۲ مورد آن برق دار هستند.

وضعیت مشترکان استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با بیان اینکه تعداد کل مشترکان استان یزد ۷۸۷ هزار و ۷۶۱ مشترک است، گفت: ۶۳۴ هزار و ۱۳۶ مورد آن مربوط به مشترکین خانگی هستند و بیشترین مشتریان ما را شامل می‌شوند.

جم درباره مشترکان پرمصرف گفت: مشترکانی که بیش از دو و نیم برابر الگو مصرف داشته باشند مشترکین پرمصرف و بیش از چهار برابر الگو مصرف داشته باشند مشترکین بد مصرف هستند.

وی افزود: دو مرتبه به مشترکین بد مصرف پیامک اخطار داده می‌شود و دفعه سوم بدون اعلام قطع برق انجام می‌شود.

جم تصریح کرد: تاکنون به ۴۵۰ نفر اخطار در یزد صادر شده و یک سری مشترکان هم پس از احصاء جدید از امروز پیامک اخطار دریافت خواهند کرد و سپس برق آنها قطع می‌شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha