تلگرام حالا ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

تلگرام حالا ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

مدیرعامل تلگرام رسماً اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن به ۹۵۰ میلیون رسیده است و در مسیر یک میلیاردی شدن قرار دارد.

به گزارش بازار، مدیرعامل تلگرام در پستی در کانال شخصی‌اش در این اپلیکیشن نوشت: «تلگرام به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید، درحالی‌که بهار ۹۰۰ میلیون کاربر داشت. در مسیر رسیدن به یک‌میلیارد [کاربر] قرار داریم.»

رشد کاربران تلگرام با کمک رونق اپ‌های کریپتویی

این دستاورد بدون شک تا حدی متأثر از رونق بازی‌های رمزارزی در این پلتفرم بوده است. بازی‌هایی همچون نات‌کوین و همستر کامبت در ماه‌های اخیر توانستند کاربران زیادی را جذب تلگرام کنند. این اپلیکیشن از طریق سیستم مینی‌اپ‌ها و بلاکچین TON بستر جذابی برای فعالیت اپ‌های کریپتویی شده است و به‌زودی باید منتظر فروشگاه مینی‌اپ‌های تلگرام باشیم.

آغازگر این مسیر اپلیکیشن نات‌کوین بود که با تپ‌کردن در بازی به کاربران اجازه می‌داد سکه جمع‌آوری کنند. به بازیکنان وعده داده شده بود که می‌توانند سکه‌های داخل بازی را به توکن‌های رمزارزی تبدیل کنند. این توکن‌ها نیز قابل‌فروش و تبدیل به ارزهای رایج بود. درنهایت نیز چنین اتفاقی افتاد و کاربران موفق شدند توکن‌های NOT را به TON تبدیل کنند.

در ادامه، بازی همستر کامبت با قدم‌گذاشتن در مسیری مشابه به موفقیت‌های زیادی دست یافت و به‌سرعت کاربرانش را افزایش داد. این بازی هم وعده داده است که توکن خودش را در بلاکچین TON راه‌اندازی می‌کند. درحال‌حاضر بازی‌های زیادی با همین ایده در پلتفرم تلگرام فعالیت می‌کنند و کاربران زیادی را مشغول خودشان کرده‌اند.

مدیرعامل تلگرام پیشتر، در مصاحبه‌ فروردین‌ماه، پیش‌بینی کرده بود این اپلیکیشن احتمالاً تا یک سال دیگر مرز ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه را پشت‌ سر می‌گذارد. حالا باید دید باتوجه‌به طی نیمی از این مسیر در این مدت‌ کوتاه، این پلتفرم سرانجام چه زمانی از این آستانه مهم عبور خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha