۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کشاورزی خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد | عدم اجرای قانون یکپارچه سازی اراضی
نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

کشاورزی خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد | عدم اجرای قانون یکپارچه سازی اراضی

گرگان- فدایی، نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گلستان گفت: تا زمانی که کشاورزی به صورت خرده مالکی انجام می شود نمی توانیم از مکانیزیسیون بهره برد و حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی میسر نخواهد بود.

فریدون فدائی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خرده مالکی توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: اگر مکانیزاسیون یا آبیاری تحت فشار یا هر اقدام دیگر برای توسعه کشاورزی انجام شود باید قطعات زمین ها بزرگ باشد و در خرده مالکی کشاورزی انجام این اقدامات توجیه اقتصادی ندارد.

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران استان گلستان با بیان اینکه دنیا به سمت حل معضل خرده مالکی رفته، ادامه داد: زمانی در فرانسه میزان مالکیت هشت هکتار بود اما اکنون به ۸۰ هکتار رسیده همانطور که برای فوتبال و والیبال مربی از کشورهای دیگر می آوریم برای بهره مندی از دانش کشورهای موفق می توانیم از افراد متخصص در حوزه پیشرفت و توسعه کشاورزی بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ارث را باید علما حل کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزی خرده مالکی انگیزه ای برای پیشرفت ندارد و طرح یک پارچه سازی اراضی می تواند به این معضل خاتمه دهد که قانون آن نیز وجود دارد اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است‌.

فدائی تاکید کرد: با یک پارچه سازی اراضی راندمان تولید افزایش خواهد یافت و کشاورزی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک پارچه سازی اراضی مانع هدر رفت منابع خواهد شد، تاکید کرد: مرز بندی هایی که در زمین های کشاورزی وجود دارد به دلیل وجود انواع علف هرز کانون بیماری و آفت است و حذف آنها علاوه بر اضافه شدن به مساحت زمین ها باعث کاهش آفت نیز خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha