۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود
ظریف:

قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: صرف‌نظر از دیدگاه‌های شخصی باید قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای رعایت شود.

به گزارش بازار، محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صرفنظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: همانطور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل ملل متحد توضیح دادم (نامه S/۲۰۲۱/۶۶۹)، ایالات متحده و سه کشور اروپایی/ اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند.

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند، آورده است: ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است.

ظریف اعلام کرد: دولت آتی رئیس جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن‌نیت ـ مطابق با برجام و قوانین ایران ـ برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی‌نظیر دیپلماسی شرکت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند در مسائل خارجی دست دولت را پرُ کند، فرمودند: از جمله اقدامات خوب و اثرگذار مجلس در زمینه سیاست خارجی قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم است؛ البته بعضی‌ها به این قانون اعتراض و عیب‌جویی کردند که مطلقاً وارد نیست و تصویب آن قانون، کار بسیار درستی بود.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha