۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
در سه ماهه نخست سال رقم خورد؛ روند تولید فولاد نزولی شد
عضو انجمن فولاد خبر داد:

در سه ماهه نخست سال رقم خورد؛ روند تولید فولاد نزولی شد

عضو انجمن فولاد با بیان اینکه آمار سه ماهه نشان می دهد روند صعودی تبدیل به روند نزولی شد و ۱.۶درصد افت تولید داشتیم گفت: تولید فولاد میانی در مدت نامبرده ۹میلیون تن کاهش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: وحید یعقوبی عضو انجمن فولاد ایران در نشست خبری که امروز با محوریت تاثیر محدودیت انرژی بر صنعت فولاد برگزار شد گفت: بعد از اینکه در مدت دوماهه سال تولید فولاد کشور روند صعودی داشت، آمارهای سه ماهه نشان می دهد روند صعودی تبدیل به روند نزولی شد و ۱.۶درصد افت تولید داشتیم.
یعقوبی افزود: در بخش فولاد میانی در سه ماهه نخست امسال ۹ میلیون تن کاهش یافت.
وی افزود: دومین نکته در این حوزه که مثبت است این بوده که رشد تولید در بالا دست زنجیره فولاد بیشتر از بقیه بخشها بوده است.
وی با اشاره به امارهای صادراتی گفت: کل زنجیره فولاد در سه ماهه ۱۴۰۳ موفق شد ۱.۶میلیارد دلار صادرات داشته باشد که ۱۹ درصد کاهش ارزش صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

کاهش ۲۶درصدی صادرات فولاد میانی در سه ماهه نخست سال
یعقوبی افزود: در بحث صادرات فولاد میانی که ۵۰درصد سهم صادرات فولاد ایران را تشکیل می دهد، در سه ماهه امسال از نظر ارزش ۳۲درصد و از نظر وزنی ۲۶درصد کاهش داشته است.
وی در خصوص روند وارداتی هم اذعان داشت: نکته مهمی که وچود دارد این است که کماکان تداوم رشد واردات در ورق های سرد و پوشش دار را داشتیم. در حالی که بیش از ۶۰درصد ظرفیت تولید کشور در این بخش خالی است کماکان واردات صورت می گیرد. به نحوی که واردات به لحاظ، وزنی ۷درصد رشد داشته است.
وی در خصوص مصرف ظاهری در سه ماهه سال نیز گفت: در بحث مصرف ظاهری زنجیره فولاد ۵.۸درصد رشد داشته که ناشی از کاهش صادرات است و مصرفی واقعی در کشور رشد نداشته است.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha