۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی
مدیر عامل شرکت ریل پرداز نوآفرین خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی خبر داد و گفت: با کاهش ارزش ریال، مسافران ایرانی در موقعیت نابرابری نسبت به گردشگران خارجی قرار می گیرند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امین شعبانی مدیر عامل شرکت ریل پرداز نوآفرین و عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطار برای گردشگران خارجی خبر داد و گفت: این اقدام هر چند دیر بود اما تصمیم درستی بود.

او با اشاره به اینکه با کاهش ارزش ریال، مسافران ایرانی را در موقعیت نابرابری نسبت به گردشگران خارجی قرار می داد ادامه داد: طبق مصوبه دولت نرخ بلیت قطارها از جمله قطارهای پنج ستاره به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که نرخ بلیت برای مسافران و گردشگران خارجی ۵۰ درصد بیش از مسافران داخلی تعیین شده است.

استقبال گردشگران خارجی از قطارهای ۵ ستاره بیشتر است لذا پیش بینی می شود نرخ میانگین اعمال بیش از ۳۰ درصد باشد

وی افزود: از آنجایی که استقبال گردشگران خارجی از قطارهای ۵ ستاره بیشتر است لذا پیش بینی می شود نرخ میانگین اعمال بیش از ۳۰ درصد باشد.

مدیر عامل شرکت ریل پرداز نوآفرین با اشاره به اینکه سهم قطارهای ۵ ستاره از کل ناوگان ریلی مسافری حدود ۵ درصد است ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در تصمیم اخیر، افزایش قیمت ۵۰ درصدی برای گردشگران خارجی است که تصمیم درست است اما دیر هنگام بود. چرا که در عمل باعث پرداخت یارانه به گردشگران خارجی شده و از سوی دیگر همزمان با کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، مسافران ایرانی را در موقعیت نابرابری نسبت به گردشگران خارجی قرار داده است.

افزایش ۵٠ درصدی مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیت قطار خریداری می‌کنند مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شوند

او در پاسخ به این پرسش که این افزایش ۵٠ درصدی بلیت برای خارجی‌ها مشمول اتباع خارجی ساکن ایران هم می‌شود، تاکید کرد: این افزایش ۵٠ درصدی مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیت قطار خریداری می‌کنند مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شوند.

شعبانی افزود: معمولا گردشگران خارجی از کشور عراق هستند که مسیر جنوب و مشهد و قم در تردد هستند.

با توجه به سهم ۳۰ درصدی مسافران خارجی از قطارهای ۵ ستاره این برآورد وجود دارد که درآمد حاصل از فروش شرکت از این محل افزایش مطلوبی داشته باشد

وی ادامه داد: با توجه به سهم ۳۰ درصدی مسافران خارجی از قطارهای ۵ ستاره این برآورد وجود دارد که درآمد حاصل از فروش شرکت از این محل افزایش مطلوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: گروه قطارهای فدک شامل شرکت نوآفرین(نماد حافرین) شرکت دلیجان طلایی شکوه پارس(نماد حشکوه) و شرکت ریل گردش ایرانیان(نماد حگردش) که در مجموع دارای ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری ۵ ستاره در حال سیر هستند.

شعبانی خاطر نشان کرد: با اصلاح تدریجی قیمت بلیت در این بخش ۳۳ واگن دیگر که بازسازی انها به تاخیر افتاده است به سرعت وارد فرایند عملیاتی شده و سطح کمی و کیفی خدمات شرکت افرایش می یابد.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha