۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
متوسط حاشیه سود شرکتهای فولادی به کمتر از ۱۰درصد رسیده است| ضرورت اصلاح تعریف خام فروشی در صنعت
نایب رییس انجمن فولاد ایران مطرح کرد

متوسط حاشیه سود شرکتهای فولادی به کمتر از ۱۰درصد رسیده است| ضرورت اصلاح تعریف خام فروشی در صنعت

نایب رییس انجمن فولاد گفت: برای رفع مشکلات اولین اتفاقی که باید بیفتد این است که در نظام صنعت فولاد تعریف ها را از خام فروشی اصلاح کنیم چرا که بواسطه عبارت خام فروشی صنعت فولاد به شدت صدمه می بیند.

بازار؛ گروه صنعت: امین ابراهیمی نایب رییس انجمن فولاد در نشستی که امروز با محوریت کاهش تولید فولاد بواسطه محدودیت انرژی در صنعت فولاد رقم خورده برگزار شد گفت: ۵.۵درصد از تولید ناخالص ملی را فولاد به عهده دارد که در بستر یکسری مزیتها از جمله منابع انرژی، نیروی انسانی، پتانسبلهای صادراتی که این صنعت دارد این صنعت شکل گرفته است.
امینی با بیان اینکه متوسط حاشیه سود شرکتهای فولادی به کمتر از ۱۰درصد رسیده است، گفت: یکی از دلایلی که بازار سرمایه تحت تاثیر قرار گرفته کاهش حاشیه سود شرکتها است و عمدتا به دو دلیل است. یکی در اختیار شرکتهای فولادی است که همان بحث افزایش بهره وری است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر درست است که درآمد شرکتهای فولادی افزایش یافته اما کاملا کنترل شده صورت کرفته است. یعنی افزایش درآمد نسبت به سرمایه ای که در اختیار ما است کاملا کانالیزه شده است.
وی خاطزنشان کرد: سهم انرژی در فولاد حدود ۱۵درصد است اما امروز اولین جایی که مورد محدودیت قرار می دهند صنعت فولاد است.
امینی در خصوص اینکه چه باید کرد که از این بحران عبور کرد گفت: یک چالش فاصله بین نرخ نیمایی و آزاد است، ما دوبرابر نیاز کشور فولاد تولید می کنیم. در کشور مزیت صادراتی فولاد میانی است لذا اکر تمرکز نکتیم عدم توازن و ناترتزی اتفاق می افتد. بنابراین اولین اتفاقی که باید بیفتد این است که در نظام صنعت فولاد تعریف ها را از خام فروشی اصلاح کنیم چرا که بواسطه عبارت خام فروشی صنعت فولاد به شدت صدمه می بیند.
وی در پایان گفت: اگر در کوتاه مدت سیاستها اصلاح شود درآمد شرکتهای فولادی افزایش می یابد، تعادل در بازار ایجاد میشود. در واقع باید منفعت نرخ ارز به شرکتها داده شود اگر اینگونه شود مازاد صادرات می شود و در بازاز داخل هم عرضه و تقاضا حاکم می شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha