۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم از ابربدهکار بانکی خارج شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم از ابربدهکار بانکی خارج شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسویه بدهی سازمان تامین اجتماعی به نظام بانکی در دولت سیزدهم گفت: به این ترتیب سازمان از ابربدهکار بانکی به خوش حساب ترین سرمایه گذار تبدیل شد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان مطالبات دولت تادیه شد، اظهار کرد: در کنار این مهم، حدود ۱۰۶ همت از بدهی‌های انباشته شده سازمان تأمین اجتماعی به نظام بانکی نیز پرداخت شد و ابربدهکار بانکی، تبدیل به خوش‌حساب‌ترین سرمایه‌گذار در بانک‌ها شد.

وی افزود: بی انضباطی مالی که در شرکت‌ها وجود داشت و شرکت‌های وابسته به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را در مخاطره قرار داده بود، به این ترتیب دارای انضباط مالی شدند.

مرتضوی با بیان اینکه ۹۷ درصد از شرکت‌های ما در صندوق تأمین اجتماعی است، تاکید کرد: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گزارش مقبولی در این حوزه گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۲۵ پروژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تعاونی طی امروز، تاکید کرد: همچنین تعداد قابل توجهی پروژه در حوزه بهزیستی در هفته بهزیستی با اعتباری بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه‌های مختلف این وزارتخانه که قرار است طی روزهای آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: هدف گذاری شده که منابع بازنشستگان را به سوی سرمایه گذاری پایدار برای تأمین آتیه بازنشستگان هدایت کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نمی‌توان یک وزارتخانه دانست، به اقدامات این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف حمل و نقل ریلی، دریایی و انتقال نفت ایران به سایر کشورها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه‌های مختلف، اشاره کرد و افزود: ما در بخش دارو با دو کمبود در حوزه‌های آنتی‌بیوتیک و سرم مواجه بودیم. دستوری که شهید جمهور داد در فرصت زمانی کمتر از دو ماه توانستیم این کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم را تأمین کنیم و اکنون بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

طلب حلالیت وزیر از جامعه کارگری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش مهر که آخرین اقدامات در حوزه مسکن کارگران در دولت سیزدهم چیست، عنوان کرد: با استناد به قانون قرارگاه مسکن کارگران در این دولت راه اندازی شد. متأسفانه در این مدت قانون مغفول مانده بود بنابراین با راه اندازی این قرارگاه، با توجه به ظرفیت‌های کنونی بتوانیم به مسکن کارگران کمک کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه اگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخواهد بالاترین نمره را به اقدامات خود بدهد این نمره به کدام فعالیت می‌رسد، گفت: بالاترین نمره قبولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم به حوزه «اشتغال» می‌رسد. کار بزرگی بود که در نهایت نرخ بیکاری به حدود ۷.۸ درصد رسید.

وی افزود: در دولت‌های قبل وزیران کار عنوان می‌کردند ما مسؤول اشتغال نیستیم. بنده در مجلس که نمایندگان پرسش کردند چه کسی مسؤول اشتغال است اعلام کردم «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی».

مرتضوی به وزیر کار دولت چهاردهم توصیه کرد: مهم‌ترین اخذ باقی مطالبات صندوق‌ها از دولت است. افزایش ضریب پشتیبانی، توجه به اشتغال و سرمایه گذاری هدف مند در حوزه آتیه بازنشستگان است.

مرتضوی با بیان اینکه فردا به مجلس شورای اسلامی می‌رود تا گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در وزارت کار دولت سیزدهم ارائه دهد، در پایان گفت: از جامعه بزرگ کارگری و بازنشستگان طلب حلالیت می‌کنم.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha