۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره| بلیت قطار تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان
مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان فدک خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره| بلیت قطار تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان

فاتحی زاده مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان فدک با بیان اینکهافزایش قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره از امروز اعمال می شود گفت: با اصلاح قیمت ها، بلیت قطار تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محسن فاتحی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعدیل ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره از امروز اول مرداد ماه جاری اعمال می شود گفت: با اصلاح قیمت بلیت قطار درآمد شرکتهای خصوصی بعد از چند سال افزایش می یابد. این اقدام اگر چه دیر بود اما به موقع بود.

قیمت بلیت قطار ۵ ستاره مسیر تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و شاهد آن هستیم که موجودی بلیت در بازار به صفر می رسد

فاتحی زاده در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با افزایش ٣٠ درصدی قیمت‌ها نرخ بلیت قطار ۵ ستاره تهران -مشهد به چه عددی رسیده و استقبال از خرید بلیت قطارهای ۵ ستاره در بازار چگونه است؟ گفت: در حال حاضر قیمت بلیت قطار ۵ ستاره مسیر تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و شاهد آن هستیم که موجودی بلیت در بازار به صفر می رسد و قطار با ١٠٠ درصد ضریب اشغال در حال سیر است.

فاتحی زاده با اشاره به اینکه با اصلاح مستمر قیمت بلیت حمل و نقل ریلی، کیفیت خدمات به مسافران و سودآوری شرکت قطارهای مسافری پنج ستاره فدک افزایش خواهد یافت گفت: صنعت حمل و نقل ریلی از مدتها قبل به طور جدی نیازمند بازنگری در قیمت ها بود. نزدیک به سه سال است که قیمت بلیت قطارهای مسافری ثابت بود و پافشاری بر سیسات تثبیت قیمت، این صنعت را با افزایش زیان انباشته و کاهش سودآوری شدید روبرو کرد. به طوریکه سطح کیفیت خدمات قطارهای مسافری تحت تاثیر قرار گرفت.

درآمد شرکت ریل پرداز نوآفرین ناشی از این افزایش از ۹۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بود که با توجه به اصلاح قیمتی اخیر، به سطح ۱۲۵۰ میلیارد تومان تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ می رسد

مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان فدک با تاکید بر این مساله که با اصلاح قیمت بلیت قطارهای مسافری، درآمد سود عملیاتی بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد گفت: درآمد شرکت ریل پرداز نوآفرین ناشی از این افزایش از ۹۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بود که با توجه به اصلاح قیمتی اخیر، به سطح ۱۲۵۰ میلیارد تومان تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ می رسد که رشدی حدود ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

فاتحی زاده ادامه داد: برآورد می شود چنانچه سطح عمومی قیمت کالا و خدمات(تورم) از رشد جهشی برخوردار نشود، سود عملیاتی شرکت تا اندازه ۳۷ درصد افزایش پیدا کند.

او درباره پیش بینی هر سهم شرکت نیز تشریح کرد: از آنجایی که تغییرات ارزشی متغییر EPS شرکت متاثر از سایر درآمدها است، از هم اکنون غیر قابل پیش بینی است اما می توان عنوان کرد، شرکت برنامه های متعددی در حوزه اصلاح ساختار دارایی های شرکت دارد. چنانچه احتمالا کسب سود غیر عملیاتی قابل توجه وجود دارد و این طبقه از درآمدهای غیر عملیاتی، سطح EPS شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاتحی زاده با اشاره به اینکه سایر کالاها و خدمات طی این مدت با افزایش قیمت روبرو بوده و توانسته اند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند اما قیمت گذاری مسقف به دلیل حمایت از مصرف کننده چند آسیب جدی به این صنعت به ویژه در بخش قطارهای پنج ستاره وارد کرده است.

او افزود: اول اینکه باعث شده است که فرایند افزایش ظرفیت در بخش حمل و نقل ریلی با اختلال روبرو شود. دوم اینکه کیفیت خدمات شرکت های حمل و نقل ریلی در بخش مسافر را تحت تاثیر قرار داده است. سوم اینکه فشار تقاضای سایر بخش های حمل و نقل را به سمت حمل و نقل ریلی هدایت کرده است.

فاتحی زاده خاطر نشان کرد: بقای صنعت حمل و نقل ریلی در تعدیل واقعی قیمت بلیت است. اصلاح تدریجی قیمت ها موجب ظرفیت سازی و رشد کمی در عرصه خدمات و ارتقای کیفیت خدمات به مسافران خواهد شد.

عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه رویکرد کلان و همیشگی سیاستگذار برای عدم انتقال بار مالی به مسافران برای شرکت های حمل و نقل ریلی ستودنی است گفت: تناه راه رفع دغدغه دولتمردان اتخاذ تدابیری است که با اصلاح تدریجی قیمت ها، امکان تشکیل سرمایه مجدد در شرکت های حمل و نقل ریلی و افزایش عرضه خدمات را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم قطارهای ۵ ستاره از ناوگان ریلی کشور بین ۶ الی ٧ درصد است که تنها شرکت فدک تمام واگن‌های مسافری آن ۵ ستاره بوده که ۱۳۳ واگن ۵ ستاره آن ١٠٠ واگن در سیر هستند گفت: ۳۳ واگن در حال بازسازی هستند که برای بازسازی ناوگان نیاز به نقدینگی است که بخشی از این نقدینگی از محل تعدیل قیمت‌ها به دست می‌آید.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha