۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
اگر تحریم‌های دولت ترامپ نبود، به‌سرعت وارد صنعت خودروسازی نمی‌شدیم
مدیرعامل شیائومی:

اگر تحریم‌های دولت ترامپ نبود، به‌سرعت وارد صنعت خودروسازی نمی‌شدیم

تحریم‌های دولت ترامپ در سال ۲۰۲۱، کاتالیزور شیائومی برای ورود به صنعت خودروسازی بوده است.

به گزارش بازار، «لی جون»، مدیرعامل شیائومی، می‌گوید اقدام دولت ترامپ برای تحریم شرکت شیائومی در اوایل ۲۰۲۱، کاتالیزور تصمیم این شرکت برای ساخت اولین خودروی الکتریکی خود بود. پس از حدود ۳ سال، اکنون این شرکت چینی از خودروی فوق‌العاده پرشتاب، شیائومی SU۷ اولترا، رونمایی کرد که در برخی جنبه‌ها با بوگاتی شیرون قابل‌مقایسه است.

براساس گزارش رویترز، لی جون در سخنرانی خود در رویدادی سالانه در پکن گفت شیائومی پس از رخدادی مهم شروع به بررسی ساخت خودرویی الکتریکی کرد. آن رخداد در واقع اعلامیه‌ای بود که در روزهای پایانی دولت ترامپ این شرکت چینی را در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد.

تأثیر تحریم‌های ترامپ بر شیائومی

لی جون در سخنرانی خود که در وی‌چت ۱.۵ میلیون نفر آن را مشاهده می‌کردند، گفت:

«یکی از دوستانم در تماسی تلفنی گفت تحریم شده‌ایم. این خبر بسیار غیرمنتظره بود اما اگر تأثیر عظیم تحریم‌های ایالات متحده نبود، ما به‌سرعت وارد صنعت پیچیده خودروسازی نمی‌شدیم.»

بااین‌حال او می‌گوید: «باید از حادثه ۳ سال پیش تشکر کنم.» چراکه باعث شد این شرکت تنوع محصولاتش را به دنیای بزرگ خودروها گسترش دهد.

شیائومی تحریم‌های ۲۰۲۱ آمریکا را به دادگاه فدرال برد و ماه مه همان سال موفق شد اقدامی را لغو کند که سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی را محدود می‌کرد. به گفته لی جون، این شرکت در همان زمان توسعه خودروی الکتریکی SU۷ را آغاز کرد.

شیائومی قصد دارد حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه SU۷ را سال ۲۰۲۴ تحویل دهد. این رقم نشان‌دهنده افزایشی قابل‌توجه نسبت به گفته‌های شیائومی در اوایل سال جاری میلادی است؛ ابتدای سال ۲۰۲۴ این شرکت میزان فروش این خودرو را ۷۶ هزار دستگاه تعیین کرده بود.

لی جون گفت این شرکت تا پایان ژوئن (اوایل تیرماه) بیش از ۲۵ هزار خودروی برقی تحویل داده است و انتظار می‌رود تا نوامبر (آبان‌ماه) به هدف تحویل ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. باآنکه SU۷ فقط در چین به فروش می‌رسد، لی جون می‌گوید هدفش تبدیل‌ شیائومی به یکی از پنج خودروساز برتر جهان است.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha