۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
اجاره بها تابعی از تورم مسکن| دست دلالان از بازار کوتاه شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اجاره بها تابعی از تورم مسکن| دست دلالان از بازار کوتاه شود

اصفهان- توکلی؛ یک فعال بازار مسکن اصفهان گفت: که عرضه مسکن زیاد باشد قیمت رهن و اجاره کاهش می یابد اما وقتی عرضه مسکن در فصل جابه جایی بالا باشد بازار دست دلال و واسطه می افتد.

احسان توکلی در گفت و گو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بازار مسکن در سکون و سکوت است چرا وضعیت اجاره بها به این شکل صعودی شده است، اظهار کرد: در صورتی که عرضه مسکن زیاد باشد قیمت رهن و اجاره کاهش می یابد ولی وقتی عرضه مسکن در فصل جابه جایی بالا باشد بازار دست دلال و واسطه می افتد.

افزود: قیمت رهن و اجاره در مناطق مختلف شهر نیز تفاوت زیادی با هم ندارند؛ امسال قیمت ها افزایش زیادی داشته است و اختلاف بین مالک و مستاجران نیز بیشتر شده است.

این فعال بازار مسکن، ابراز کرد: مسیری که سیاست گذاران مسکن برای مهار تورم اجاره در پیش گرفتند بیشتر وضع سیاست هایی همچون نرخ گذاری دستوری بوده ولی این سیاست راه به جایی نبرده است؛ تورم اجاره بهای مسکن تابعی از تورم مسکن و تورم عمومی است و البته تاثیرپذیری آن از تورم عمومی بیشتر است.

مهار تورم عمومی و کنترل بازار مسکن

وی با اشاره به اینکه به جای تمرکز بر کنترل دستوری تورم اجاره بها بهتر است دولت سیاست هایی برای مهار تورم عمومی در پیش بگیرد، تاکید کرد: این مساله باعث می شود که در میان مدت آثار آن بر کاهش سرعت رشد قیمت مسکن و به دنبال آن کاهش تورم اجاره بها محسوس باشد.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha