۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
بورس چشم انتظار اخبار خوب مجامع
بورس در یک نگاه؛

بورس چشم انتظار اخبار خوب مجامع

در منفی های امروز تقاضای خوبی بر روی تابلوی سهام بود.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازار امروز تحت تأثیر متوقف بودن اکثر نمادهای بزرگ و گزارش های فصلی ضعیف شرکت ها، روز منفی و کم حجمی را پشت سر گذاشت، در این بین تاپیکو و شستا متأثر از گزارش پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیشترین اثر منفی را روی شاخص بورس داشتند.

صندوق های اهرمی با وجود اینکه حبابشان تخلیه شده بود، افت نسبتاً زیادی را تجربه کردند، از طرفی در پایان بازار شاهد بازگشایی شپنا و منفی های سنگین آن بودیم که باعث افزایش جو منفی در بازار شد.

در نتیجه معاملات امروز حقیقی ها ۲۶۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۲.۸ همت رسید که باعث شد شاخص کل با افت ۲۰۰۰۰ واحدی همراه و در ارتفاع دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی آرام گیرد.

بورس چشم انتظار اخبار خوب مجامع

در بازار امروز خبری مبنی بر اینکه چنانچه افزایش قیمت‌ها برای محصولات جدید و قدیمی متناسب بدهند با این ترکیب تولید قطعا سود ده خواهیم شد از مجمع سایپا، باعث تحرکاتی در گروه خودرویی ها شد، همچنین گزارشات شیرین از قندی ها باعث تحرکاتی در این گروه نیز شد؛ می توان گفت تنها صنعتی که افزایش فروش داشته، صنعت قند و شکر است، دلیل آن هم کاملاً مشخص می باشد، صنعتی که کالای آن یک کالای اساسی و استراتژیک غذایی است و دولت‌ها نمی‌توانند در برابر چنین محصولی ریسک قیمت گذاری دستوری را بشدت سایر صنایع اعمال کنند و با افزایش قیمت این محصول ملایم تر و سریع تر کنار می آیند.

گفتنی است امسال هم برای افزایش سطح زیرکشت چغندرقند، افزایش خرید تضمینی این محصول از کشاورزان افزایش یافت و به تبع آن قیمت شکر داخلی هم افزایش نرخ گرفت... هر چند صنعت قند و شکر کاملاً فصلی است (و البته فصل اصلی هنوز فرا نرسیده) اما بهبود مارجین در گزارشات این شرکت‌ها کاملاً مشهود است، کاملا برعکس سایر صنایع بورس.

همچنین در دقایق پایانی بازار امروز؛ صندوق های اهرمی با رنج مثبت و متوالی خریداران مواجه شد، باید دید این رنج مثبت در معاملات فردا چه تأثیری خواهد داشت؟

کد خبر: ۲۹۶٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha