۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
محدودیت برق در صنایع، چاه‌های کشاورزی و ادارات استان سمنان | مردم همراهی کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

محدودیت برق در صنایع، چاه‌های کشاورزی و ادارات استان سمنان | مردم همراهی کنند

سمنان- حمیدی، معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه محدودیت توزیع برق در صنایع، چاه‌های کشاورزی و ادارات استان اعمال شده است، گفت: صنایع یک و نیم الی دو روز در هفته برق نخواهند داشت.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره اعمال محدودیت‌های قطع برق در روزهای گرم تابستان که البته اعتراض کشاورزان و همچنین کارخانه داران را نیز به دنبال داشته است، تاکید کرد: در روزهای اخیر به واسطه گرمای شدید هوا، دستورالعمل هایی از مراجع بالادستی در تهران به همه استان ها اعلام شده که سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت مصرف آب و برق دستورالعمل های کشوری در خصوص رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه استان سمنان استانی صنعتی است، بیشتر برنامه ریزی اعمال محدودیت برق با واحد های تولیدی و صنعتی و شهرک های صنعتی است و بعد به سراغ اعمال محدودیت قطعی برق چاه های کشاورزی برویم.

محدودیت ادارات

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی سومین اولولت دستور العمل های قطع برق هستند، تاکید کرد: در کنار صنایع، چاه های کشاورزی و ادارات، اماکن عمومی که منسب به شهرداری ها است، چهارمین اولویت قطعی برق خواهد بود پس این نشان می دهد که دولت مستقیم برنامه ای برای اعمال محدودیت برق خانگی و حتی مغازه های مردم ندارد.

برای بخش خانگی و خدمات مشوق‌های خوبی از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده است

حمیدی از تدوین دستورالعملی برای شهرداری های استان سمنان نیز خبر داد و تاکید کرد: این دستور العمل در واقع راهکارهای کاهش مصرف برق در معابر شهری استان است و همچنین کاهش لامپ‌های روشن معابر به خصوص در ساعاتی که مردم کمتر از آن استفاده می کنند، محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یک نیم الی دو روز در شهرک های صنعتی استان سمنان اعمال محدودیت قطعی برق را شاهد هستیم، افزود: این قطعی متناسب با برنامه ریزی است که با هماهنگی خود صنایع و در جلسات با اتاق بازرگانی به نمایندگی از واحد های صنعتی و واحد های تولیدی و شرکت شهرک های صنعتی صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی نیز شده است.

چاه های کشاورزی

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه چاه های کشاورزی متاسفانه هر روز درگیر خاموشی هستند و این به تعداد ساعات مختلف برنامه ریزی شده است که حالت چرخشی داشته باشد، ابراز کرد: ما شرمنده کشاورزان استان سمنان هستیم اما دستور العمل ها کشوری و ملی است که بتواند شبکه برق را پایدار نگه دارد و در اختیار ما نیست.

حمیدی با بیان اینکه برای ادارات استان سمنان دستور العمل جدی را درخصوص کاهش مصرف برق تدوین شده است، تاکید کرد: تمام ادارات استان موظف هستند که ۴۰ درصد مصرف برق خودشان را کاهش دهند و همچنین ساعات کاری ادارات یک ساعت تعجیل شده و از آن طرف هم یک ساعت زودتر تعطیا می شوند بخاطر اینکه کاهش مصرف برق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای بخش خانگی و خدمات مشوق های خوبی از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده تا مردم تشویق شوند خودشان مصرف را کاهش دهند، بیان کرد: شهروندانی که کاهش مصرف برق را داشته باشند حتی هدیه هایی در حد خودرو دریافت خواهند کرد.

معاون استاندار سمنان از مردم خواست تا در کاهش مصرف برق همراهی لازم را داشته باشند تا ما کمتر به واحد های تولیدی مان فشار بیاوریم، بیان کرد: پایداری شبکه برق یکی از مهمترین اولویت های ما است.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha