۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
بندر ایلات و کشتی آمریکایی را با موشک‌ و پهپاد هدف قرار دادیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

بندر ایلات و کشتی آمریکایی را با موشک‌ و پهپاد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای یمنی در عملیاتی ویژه، اهداف مهمی را در بندر «ام الرشراش» (ایلات) با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار دادند.

به گزارش بازار، به نقل از شبکه خبری الجزیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزهای آمریکا و انگلیس به یمن، نیروی موشکی وابسته به نیروهای مسلح یمن در عملیاتی نظامی اهداف مهمی در منطقه ام الرشراش(ایلات) واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک‌های بالستیک قرار داد و این عملیات با موفقیت انجام شد.

وی گفت: نیروی دریایی، نیروی هوایی و پهپادی و نیروی موشکی یمن نیز در عملیاتی مشترک کشتی آمریکایی pumba در دریای سرخ را با چند موشک بالستیک و چند پهپاد به طور مستقیم هدف قرار داد.

سریع ادامه داد: نیروهای مسلح یمن بر حق دفاع از خود در برابر تجاوزهای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند و این تجاوزها باعث تغییر موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین نخواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد که تا زمان توقف تجاوزها و پایان دادن به محاصره مردم غزه، عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی می‌روند و یا با رژیم صهیونیستی تعامل دارند، متوقف نخواهد شد.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن تاکید می‌کنند که پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور ما بی شک انجام خواهد شد و این پاسخ بزرگ و گسترده خواهد بود.

به گزارش بازار، هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه ۳۰ تیر شهر بندری الحدیده در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با وبگاه عبری «واللا» حمله جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تائید کرد و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی روز جمعه یمن به تل آویو صورت گرفت.

نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه ۲۹ تیر ماه با پهپاد جدید و تهاجمی «یافا» به شهر اشغالی تل‌آویو حمله کرد که در نتیجه آن یک صهیونیست کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

ارتش و نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این حادثه سکوت و اعلام کردند که در حال بررسی موضوع هستند. این نهادها ساعت ها پس از انتشار بیانیه نیروهای مسلح یمن، این حمله را تایید کردند.

این پهپاد رادارگریز، پس از ورود به حریم هوایی تل‌آویو، یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا در این منطقه هدف قرار داد.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha