۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
گرانفروشی، احتکار و قاچاق اقتصاد را فلج می‌کند
وزیر دادگستری تاکید کرد؛

گرانفروشی، احتکار و قاچاق اقتصاد را فلج می‌کند

رحیمیان وزیر دادگستری گفت: گرانفروشی، احتکار و قاچاق اقتصاد را فلج می‌کند و باید با دقت و جدیت با متخلفان برخورد و با اولویت پرونده‌ها رسیدگی شود.

به گزارش بازار، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در افتتاحیه دوره آموزشی رؤسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی در مشهد با اشاره به اینکه در تنظیم بازار اولین اقدام تأمین کالا است گفت: بعد تأمین کالا، قیمت گذاری و توزیع و در نهایت نظارت بر بازار و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات می‌تواند در تنظیم بازار تأثیر گذار باشد.

وزیر دادگستری افزود: گرانفروشی، احتکار و قاچاق اقتصاد را فلج می‌کند و باید با دقت و جدیت با متخلفان برخورد و با اولویت پرونده‌ها رسیدگی شود.

به گفته وزیر دادگستری آرای صادره در تعزیرات حکومتی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید احکام صادره به حق و از روی علم و اطلاع کامل باشد.

رحیمی با بیان اینکه در نظارت بازار تعزیرات آخر خط است، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه درآمد سال گذشته سازمان تعزیرات را کمتر از دو هزار میلیارد تومان تعیین کرده بود اما سازمان تعزیرات بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توانست به خزانه دولت واریز کند، بنابراین ادعا می‌کنم که سازمان تعزیرات حکومتی در این مدت بسیار خوب عمل کرده است.

وزیر دادگستری افزود: در این دوره کمیته‌های اقدام مشترک را طراحی کردیم که چند دستگاه دولتی که به هم مرتبط هستند با مشارکت یکدیگر برنامه‌ریزی کنند تا کارآمدی افزایش یابد.

به گفته رحیمی، مصونیت رؤسای شعب نیز مانند قضات دادگستری باید تأمین و در این خصوص چاره اندیشی شود.

وزیر دادگستری در خصوص شهید رئیسی نیز اظهار کرد: شهید رئیسی شخصیت نمونه‌ای از لحاظ اخلاقی بود و باید از این شهید درس بگیریم، معیشت مهمترین دغدغه شهید جمهور خستگی ناپذیر بود و در دوران دولت سیزدهم اتفاقات خوبی رقم زده شد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا، افزود: هدف از قیام امام حسین (ع) حفظ اسلام بود، امام حسین (ع) تا زمان معاویه به صلح برای حفظ اسلام پایبند بود اما با روی کار آمدن یزید حفظ اسلام در خطر افتاد از این رو امام حسین (ع) برای حفظ اسلام و بیعت نکردن با یزید قیام کرد.

وزیر دادگستری گفت: قبول بیعت با یزید به معنای ذلت و از بین رفتن اسلام اما عدم بیعت برابر با شهادت و حفظ اسلام بود لذا سالار شهیدان با قیام عاشورا اسلام را حفظ کرد.

رحیمی افزود: در قرن حاضر نیز غزه مصداقی از کربلا و عاشورا است، در زندگی خصوصی و جامعه نیز اینگونه است و باید در مسیر حق حرکت کنیم.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha