۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
رهبر انقلاب: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست
در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم؛

رهبر انقلاب: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس دوازدهم شورای اسلامی فرمودند: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست.

به گزارش بازار، رئیس و نمایندگان دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار طبق روال مرسوم سالیانه و نیز به مناسبت آغاز به کار دوره‌ی جدید مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست.

ایشان افزودند: توصیه مؤکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. همه کمک کنند که رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بین‌المللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید در مسائل مهم، صدای واحد از کشور شنیده شود. یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند تا نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، آن‌ها مأیوس شوند؛ یک صدا باید شنیده شود.

ایشان خاطر نشان کردند: مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم باشد. سیاه‌نمایی‌کردن، منفی‌بافی‌کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد از ناحیه بعضی از نمایندگان. البته اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بوده‌اند -این را بدون تعارف ما عرض می‌کنیم، واقعیت این است- اما در مواردی هم خلاف این مشاهده شده است.

نه فقط در مجلس، حضور نمایندگان در مجامع عمومی -شماها خیلی‌تان در مجامع عمومی، در نمازجمعه‌ها، پیش از خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنید در شهرهای مختلف- یا در فضای مجازی که امروز حاکم بر خیلی از فعالیت‌های همه است، حضور شما در این‌ها باید آرامش‌بخش باشد.

هر جا شما سخنی می‌گوئید حرفی می‌زنید، نظری می‌دهید، مخاطب شما دلگرم بشود به این‌که شما طرفدار اتحاد و اتفاق و همدستی و همدلی نیروها هستید. خلاف این را نبایستی پیام بدهید. این حفظ امنیت روانی مردم است و این مطلب مهمی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: کار فوری مجلس، رأی به کابینه‌ای است که آقای پزشکیان حفظه‌الله ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شماست. البته هرچه زودتر کابینه‌ی پیشنهادی، حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود برای کشور بهتر است. منتها در این زمینه، هم شما، هم رئیس‌جمهور منتخب محترم، مسئولیت‌هایی سنگینی دارید.

چه کسی می‌خواهد میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی، میدان تولید، چه کسی می‌خواهد میدان‌دار باشد؟ آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.

ایشان خاطر نشان کردند: ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به اینها مسئولیت داد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است. سابقه سو نداشته باشند، این یک معیار است. نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند.

این‌ها را با تحقیق [می‌شود فهمید]، البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار می‌شود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرف‌ها، می‌شود کارآکامدی را هم تشخیص داد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیس‌جمهور محترم این‌ها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور. این‌ها لازم است. به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است. هم بر عهده شما است، هم بر عهده رئیس‌جمهور محترم است که این کار را انجام بدهند. ان‌شاءالله یک مجموعه‌ی هیئت وزیران خوبی، کارآمدی، به درد بخوری، متدینی انقلابی‌ای بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha