۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
لزوم حضور نخبگان اقتصادی آذربایجان شرقی در دولت چهاردهم
یادداشت؛

لزوم حضور نخبگان اقتصادی آذربایجان شرقی در دولت چهاردهم

تبریز- حضور نخبگان اقتصادی آذربایجان شرقی در دولت چهاردهم ضروری است، این جمله بخشی از یادداشت طاهر خیری فعال رسانه ای برای بازار است.

طاهر خیری؛ بازار: مردم استان آذربایجان شرقی با مشارکت ۶۲ درصدی خود در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیر ماه حماسه سیاسی رقم زدند و نشان دادند که این خطه از کشورمان تا چه اندازه در تعیین سرنوشت کشور جایگاه استراتژیک دارد و مردمانش همیشه در بزنگاه های تاریخی از جمله در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و یا در انتخابات نقش آفرین بوده اند.

در این میان ۸۴.۵ درصد مردم استان و به خصوص تبریز به فردی رای دادند که چند دوره در مجلس شورای اسلامی نماینده شان بوده و با رای بالایی به پارلمان راه یافته است.اکنون نهمین رئیس جمهور کشورمان در حالی به پاستور می رود که پیروزی اش یک فرصت تاریخی برای استان و مردمانش مهیا شده است.

تردیدی نیست که آذربایجان شرقی و تبریز یکی از مهمترین قطب های صنعت و اقتصاد کشور مطرح است و اغراق نیست اگر ادعا کنیم نبض صنعت کشور در این خطه می زند. اگر چرخ های تولید صنعت استان بخوابد یا کند حرکت کند بی شک صنعت کشور از این وضعیت متاثر خواهد بود. با وجود این امر، متاسفانه در سال های گذشته و در دولت های مختلف کم لطفی ها و تبعیض های ناروایی نسبت به اقتصاد و صنعت آذربایجان شرقی شد که هرگز از حافظه تاریخی این ملت پاک نمی شود.

اما با رئیس جمهور شدن دکتر پزشکیان که با شعارهای محوری عدالت و رفع تبعیض و توزیع امکانات به پیروزی رسید امید مردمان این استان برای رسیدن به پیشرفت و رفاه دو چندان شده است.چون می دانند فردی که رئیس جمهور شده است راستگوست و محکم به وعده ها و قول هایی که به مردم داده است عمل خواهد کرد.

تا چند روز دیگر دولت چهاردهم زمام امور را به عهده خواهد گرفت و با شروع به کار دولت خونی تازه بر رگ های اقتصاد و صنعت کشور تزریق خواهد شد تا برنامه های توسعه ای با دولت جدید شتاب گیرد. در این میان انتخاب تیم اقتصادی کابینه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که با چالش های متعددی روبروست از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که انتخاب مردانی کارکشته و با دانش در این حوزه ها می تواند راهگشای حل چالش ها باشد و مسیر سیاست های اقتصادی دولت چهاردهم را هموارتر کند.

با توجه به اینکه رئیس جمهور منتخب چینش وزرای کابینه و حضور افراد در راس مدیریت های اجرایی کشور را بر اساس شایسته سالاری مبنا قرار داده و انتخاب مدیران و وزرا را با مشورت انجام می دهد انتظار این است که نخبه های صنعتی و اقتصادی استان نیز در تیم اقتصادی دکتر پزشکیان حضور موثر داشته باشند و به این افراد مسئولیت داده شود تا توانایی هایشان را نشان دهند.این نه سهم خواهی که مطالبه حداقلی مردم آذربایجان شرقی از رئیس دولت چهاردهم است.

واقعیت این است که داشته های این خطه فقط به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی خلاصه نمی شود.بلکه استان دارای سرمایه انسانی مجرب و تحصیل کرده در حوزه های اقتصادی و صنعتی می باشد که اگر به آنان میدان داده شود می توانند تحول آفرین باشند.به یقین حضور افراد توانمند در کابینه دولت دکتر پزشکیان و مدیریت اجرایی کشور برای توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی موثر باشد و استان به جایگاه واقعی خود که به حق شایسته آن است برسد.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha