۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
افزایش تولید خودروها و کامیون های گازوئیلی
خودروسازان برنامه های خود را تغییر می دهند؟

افزایش تولید خودروها و کامیون های گازوئیلی

فورد، جنرال موتورز و سایر خودروسازان در حال کاهش سرمایه گذاری خود در تولید خودروهای الکتریکی و دوبرابر کردن خودروها و کامیون های بنزینی سودآور هستند.

بازار؛ گروه بین الملل: تغییر در احساسات مصرف‌کننده در حال حاضر بسیاری از خودروسازان را مجبور می‌کند از برنامه‌های سرمایه‌گذاری تهاجمی عقب‌نشینی کنند و حداقل تا حدی به خودروهای موتور احتراق داخلی برگردند که همچنان بیشترین فروش خودروهای جدید و سهم بزرگی از سود شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.
سایت تحلیلی نیویورک تایمز اخیرا در این باره می نویسد: در پنج سال گذشته، خودروسازان میلیاردها دلار را در یک مسابقه دیوانه‌وار برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و ساخت کارخانه‌هایی برای تولید آنها هزینه کرده‌اند، با این انتظار که مصرف‌کنندگان به سمت این مدل‌های جدید هجوم آورند. اما در طی یک سال گذشته، نرخ رشد فروش خودروهای برقی به شدت کاهش یافته است زیرا برخی از خریداران خودرو از قیمت بالای خودروها و کامیون‌های برقی و دردسرهای شارژ آن‌ها به ویژه در سفرهای طولانی گلایه کرده‌اند.
تغییر در احساسات مصرف‌کننده در حال حاضر بسیاری از خودروسازان را مجبور می‌کند از برنامه‌های سرمایه‌گذاری تهاجمی عقب‌نشینی کنند و حداقل تا حدی به خودروهای موتور احتراق داخلی برگردند که همچنان بیشترین فروش خودروهای جدید و سهم بزرگی از سود شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.

تمایل مصرف کنندگان جهت خرید خودرو های الکتریکی کاهش یافته و عرضه خودروهای بنزینی و گازوئیلی افزایش یافته است

روز پنج‌شنبه شرکت خودروسازی فورد موتور اعلام کرد کارخانه‌ای در کانادا برای تولید کامیونت به‌جای وسایل نقلیه برقی که قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود، بسازد. این اقدام فورد یک روز پس از آن صورت می گیرد که جنرال موتورز اعلام کرد انتظار دارد امسال ۲۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ خودرو و کامیون باتری دار بسازد که ۵۰۰۰۰ خودرو کمتر از پیش بینی قبلی است.
پس از بیماری همه‌گیر گووید ۱۹، شور و نشاط زیادی جهت خرید خودروهای الکتریکی وجود داشت و بسیاری از تولیدکنندگان فکر می‌کردند رشد خرید این خودرو ها همچنان ادامه خواهد داشت. اما واقعیت این است که تمایل مصرف کنندگان جهت خرید خودرو های الکتریکی کاهش یافته و عرضه خودروهای بنزینی و گازوئیلی افزایش یافته است.
تردید شرکت‌های خودروسازی در مورد تولید وسایل نقلیه الکتریکی لحظه‌ای از نظر سیاسی پر تنش برای صنعت خودروسازی است. در صورتی که دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات نوامبر پیروز شود، مقررات خودرویی ایالات متحده آمریکا می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند. آقای ترامپ متعهد شده است که بسیاری از سیاست‌های بایدن، از جمله سیاست‌هایی که استفاده از خودروهای باتری‌دار برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را ترویج می‌کنند، لغو کند.
اما حتی قبل از افزایش مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، فورد و دیگر خودروسازان سرمایه‌گذاری خود را در خودروهای الکتریکی کاهش داده‌اند و کار بر روی کارخانه باتری‌سازی را به تاخیر انداخته‌اند. همین چند سال پیش بود که فورد و دیگر خودروسازان انتظار داشتند تا اواسط دهه، ظرفیت تولید بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی در سال را داشته باشند.
حتی تسلا، تولیدکننده پیشرو خودروهای الکتریکی برنامه های خود را تغییر داده است زیرا دیگر انتظار ندارد فروش سالانه ۵۰ درصد رشد کند. واقعیت این است که فروش جهانی خودروهای الکتریکی تسلا در شش ماه اول سال جاری ۶.۶ درصد کاهش یافته است. این شرکت برنامه‌های ساخت یک کارخانه خودروهای الکتریکی در مکزیک را کند کرده و نشست ماه آوریل بین مدیر اجرایی آن، «ایلان ماسک» و نخست‌وزیر هند را لغو کرده است – نشستی که قرار بود در مورد ساخت کارخانه جدید خودروهای الکتریکی در کشور هند برگزار شود.

فروش جهانی خودروهای الکتریکی تسلا در شش ماه اول سال جاری ۶.۶ درصد کاهش یافته است

کارخانه فورد در اوکویل، انتاریو، اخیراً ساخت فورد اج S.U.V با موتور بنزینی را متوقف کرد و قرار بود به نسخه‌های برقی جدید فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور روی آورد. اما فورد کارخانه را به سومین محل تولید وانت پیکاپ سوپر دیوتی خود، یکی از سودآورترین مدل های خود، تبدیل خواهد کرد. «جیم فارلی»، مدیر اجرایی فورد گفت کارخانه‌های سوپر دیوتی این شرکت در کنتاکی و اوهایو نمی‌توانند به اندازه‌ای که مشتریان تجاری آن می‌خواهند خودرو تولید کنند. ما نمی‌توانیم تقاضا را برآورده کنیم. در ماه آوریل تعداد سفارش‌های سوپر دیوتی فورد دو برابر تعداد کامیون‌هایی بود که می‌توانست بسازد. در نیمه اول سال جاری، فورد بیش از ۲۰۰۰۰۰ کامیون سوپر دیوتی تولید کرد.
در اواخر دهه جاری فورد قصد دارد کامیون های به روز شده سوپر دیوتی را معرفی کند. در میان طرح های جدید یک مدل برقی وجود دارد که به احتمال زیاد یک کامیون هیبریدی است که موتور احتراق داخلی قدرتمند را با یک موتور الکتریکی ترکیب می کند. یک پیشرانه صرفاً الکتریکی احتمالاً کالای مورد نیاز مشتریان سوپر دیوتی را فراهم نخواهد کرد. مدل‌های سوپر دیوتی شامل مدل‌های F-۲۵۰ و F-۳۵۰ هستند که اغلب به قیمت ۷۰۰۰۰ دلار یا بیشتر به فروش می‌رسند و معمولاً به عنوان کامیون کار در ساخت‌وساز، جنگل‌داری، معدن و سایر صنایع استفاده می‌شوند.
اقدام برای ساخت کامیون های سوپر دیوتی در اوکویل، حدود ۱۸۰۰ شغل در کارخانه و همچنین ۵۰ شغل دیگر را در یک کارخانه موتور در ویندزور، انتاریو تضمین می کند. در ماه آوریل، فورد اعلام کرد که شروع تولید فورد اکسپلورر برقی و لینکلن آویاتور در اوکویل را از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ به تعویق می اندازد که این مهم نگرانی ها را در مورد وضعیت مشاغل در کارخانه افزایش می دهد.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha