۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
پلمپ ۲۵ واحد صنفی غیرمجاز در جزیره قشم
دادستان قشم خبر داد؛

پلمپ ۲۵ واحد صنفی غیرمجاز در جزیره قشم

قشم - با ورود دادستانی قشم به منظور ساماندهی و نظارت بر وضعیت فعالیت اتباع بیگانه، ۲۵ واحد صنفی که در اجاره اتباع غیرمجاز بود، پلمب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری قشم، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: در راستای اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف بازار درگهان با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف، ۲۵ باب مغازه متخلف پلمپ شد.

امید مهدوی مجد افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد تعدادی از واحدهای مورد نظر، در اجاره اتباع خارجی غیرمجاز بوده و تعدادی دیگر از واحدها از اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان متصدی برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه استفاده کرده‌اند.

وی گفت: قشموندان در صورت اجاره هرگونه واحد ملکی، صنفی و پروانه کسب به اتباع غیرمجاز برابر قانون باید پاسخگو باشند و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود. مهدوی مجد افزود: طبق قانون استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

دادستان قشم گفت: شهروندان هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند.

وی افزود: مالکان به هیچ عنوان حق اجاره منازل خود را به اتباع غیرمجاز را ندارند و با مشاوران املاک متخلف برخورد قانونی می‌شود. مجد گفت: جمهوری اسلامی براساس قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می‌دهد، اما اتباع خارجی که به شکل غیر مجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

دادستان قشم افزود: با افرادی که به منظور اسکان (کوتاه مدت و طولانی مدت) ملکی را به اتباع بیگانه غیر مجاز اجاره دهند یا حضور آنان را در جزیره تسهیل کنند، برخورد می‌شود و ضمن پلمب آن ملک پس از تشکیل پرونده به جرم معاونت در نگهداری اتباع خارجی غیر مجاز به دادسرا معرفی می‌شوند.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha