۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
راه‌اندازی مترو تهران ـ اسلامشهر تا سال ۱۴۰۴

راه‌اندازی مترو تهران ـ اسلامشهر تا سال ۱۴۰۴

متعاقب تکمیل مطالعات مهندسی براساس استانداردهای اجرایی، عملیات ریل گذاری و روسازی مسیر خط مترو تهران ـ اسلامشهر از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و در صورت تامین منابع اواخر سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

به گزارش بازار، رضا قاسمی مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر درباره آخرین وضعیت پروژه احداث خط متروی این شهر اظهار کرد: پس از پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل خط مترو تهران ـ اسلامشهر که پاییز سال گذشته محقق شد، پیگیری‌های لازم جهت تکمیل مطالعات و تامین ادوات و تجهیزات مربوط به این مسیر صورت پذیرفت و هم‌اکنون مرحله ریل‌گذاری و روسازی مسیر ۱۰ و نیم کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است. این مسیر در نهایت شامل ۳ ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه‌اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران فراهم خواهد شد.

قاسمی افزود: پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره تکمیل عملیات ریل‌گذاری و روسازی این مسیر۱۰ و نیم کیلومتری، زمانی در حدود ۱۸ ماه را متصور می‌سازد و امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم در سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازی خط مترو تهران ـ اسلامشهر باشیم.

براساس این گزارش خط مترو تهران ـ اسلامشهر، در ادامه خط ۳ شبکه مترو پایتخت بوده و فاز نخست آن به طول ۱۰۵۰۰ متر، به صورت یک تونل دو خطه و با ۳ ایستگاه، در دست اجرا و تکمیل است.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha