۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
خرید بیش از ۳۱۴ هزار تن گندم در کردستان|آهنگ خرید روزانه در استان افزایش یافت
نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان:

خرید بیش از ۳۱۴ هزار تن گندم در کردستان|آهنگ خرید روزانه در استان افزایش یافت

سنندج – نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان از خرید تضمینی بیش از ۳۱۴ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: روند خرید در مراکز پیش بینی شده به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان کردستان از روزهای نخست تیرماه آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی به میزان خرید تضمینی گندم در طول نزدیک به یک ماه اخیر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان عنوان کرد: تاکنون ۲۶۸ هزار و ۷۵۰ تن از مجموع گندم خریداری شده استان در سامانه ثبت شده است و انتظار می رود که روند ثبت گندم خریداری شده تسریع شود.

وی ضمن اشاره به رشد آهنگ خرید روزانه گندم در استان کردستان، یادآور شد: آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان کردستان در حال حاضر ۲۸ هزار و ۵۴۵ تن است و انتظار می رود که با توجه به تسریع در برداشت، طی روزهای آینده این میزان افزایش یابد.

صالحی گفت: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی بیشترین میزان گندم خریداری شده را مربوط به شهرستان سقز دانست و افزود: تاکنون در شهرستان‌ سقز ۸۷ هزار و ۲۰۶ تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شده است.

وی به وضعیت خریداری گندم در سایر شهرستان های استان کردستان اشاره کرد و گفت: بیجار با ۶۳ هزار و ۱۵۴ تن و قروه با ۶۰ هزار و ۶۶۹ تن، دهگلان ۴۳ هزار و ۴۲۴ تن، کامیاران ۳۱ هزار و ۲۴ تن، دیواندره ۱۷ هزار و ۹۰۹ تن، سنندج چهار هزار و ۹۱۱ تن، بانه سه هزار و ۱۵۷ تن، مریوان ۲ هزار و ۷۵۱ تن و سروآباد هم ۵۹۵ تن گندم در رتبه های بعدی قرار دارند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، هم اکنون ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان کردستان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم در همه نقاط استان کردستان آغاز شده است، مراکز خرید هم در تمام شهرستان‌ ها فعال می باشند و از کشاورزان درخواست می شود که گندم را به نزدیک ترین مرکز خرید تحویل دهند.

طی چند سال اخیر استان کردستان همواره در ردیف استانهای برتر تولید گندم در کشور قرار داشته است.

کد خبر: ۲۹۵٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha