۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
هشدار ترامپ به بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره

هشدار ترامپ به بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره

دونالد ترامپ به جی پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در اظهاراتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، هشدار داد که نرخ بهره را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر کاهش ندهد.

به گزارش بازار به نقل از فایننشال تایمز، دونالد ترامپ به جی پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در اظهاراتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، هشدار داد که نرخ بهره را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر کاهش ندهد.

نامزد جمهوری خواهان همچنین تأکید کرد در صورت انتخاب شدن به رئیس فدرال رزرو اجازه خواهد داد در صورتی که کار خود را درست انجام دهد، دوره ریاستش را ادامه دهد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با بلومبرگ نیوز اذعان کرد که بانک مرکزی آمریکا "شاید" نرخ بهره را قبل از انتخابات در ۵ نوامبر کاهش دهد، اما افزود: این کاری است که آنها می دانند که نباید انجام دهند.

ترامپ همچنین به نگرانی‌های فزاینده در بازارهای مالی مبنی بر سیاسی کردن فدرال رزرو و تلاش برای اخراج پاول قبل از پایان دوره ریاستش در سال ۲۰۲۶، اشاره کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: به او اجازه می دهم تا به خدمت خود ادامه دهد. به خصوص اگر متقاعد شوم که او کار درست را انجام می‌دهد.

مصاحبه وی با بلومبرگ در اواخر ماه ژوئن انجام شده است اما همزمان با کنفرانس جمهوری خواهان در میلواکی در روز سه شنبه منتشر شد.

سرمایه‌گذاران نگران هستند که وی به دنبال خلع پاول باشد، کسی که در وال استریت (بورس آمریکا) به‌عنوان یک فرد مؤثر شناخته می‌شود و فدرال‌رزرو را در یکی از بدترین شوک‌های تورمی در دهه‌های اخیر هدایت می‌کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha