۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
ضربه مهلک خاموشی دو روزه صنایع گلستان به تولید
مدیرعامل شرکت اریکو انتقاد کرد؛

ضربه مهلک خاموشی دو روزه صنایع گلستان به تولید

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو گفت: با اعمال خاموشی دو روزه صنایع، قیمت تمام شده افزایش یافته، نظم بازار به هم می ریزد و مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند.

امیر حسین ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از ۱۵ تیر ماه دو روز در هفته برق صنایع استان گلستان قطع می شود. شرکت برق به واحد های تولیدی عنوان کرده بود که با توجه به در نظر گرفتن یک روز خاموشی در هفته، روز تعطیل خود را با روز خاموشی تنظیم کنند اما حال که قطعی برق به دو روز در هفته رسیده است ما ناچاریم دو روز در هفته تعطیل باشیم.

مدیرعامل شرکت اریکو افزود: جابجایی یک روز با جمعه به لحاظ قانون کار هم ایراد دارد و هزینه ها را افزایش می دهد.

وی گفت: همچنین واحد های تولیدی باید جرائم تاخیر بپردازند زیرا به درستی نمی توانند برای تولید برنامه ریزی کنند که مدیریت این مسائل برای تولید کننده بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: با این اقدام قیمت تمام شده افزایش یافته، نظم بازار به هم می ریزد و مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند که چنانچه با همین منوال پیش رود چه بسا در سال های آینده صنایع را در کل هفته و یا در فصل تابستان تعطیل کنند و قطعا تولید به این شیوه نمی تواند ادامه پیدا کند.

ساداتی گفت: به هر دلیلی ناترازی در تولید و مصرف برق در کشور ما وجود دارد و این یک قابلیت غیر قابل انکار است اما ما راهکارهایی را برای حل این مسئله پیشنهاد داده ایم.

گوش شنوایی برای راهکار های تولید کننده ها وجود ندارد

وی اضافه کرد: بنده برنامه ای کوتاه مدت پیشنهاد کرده ام بدین شرح که شرکت برق تسهیلاتی را به واحد های تولیدی برای خرید ژنراتور اعطا و اقساط آن را روی قبوض برق اعمال و از طریق تخصیص گازوئیل برای ژنراتور مشکل را حل کند اما متاسفانه توجهی به این پیشنهاد نشد.

وی تصریح کرد: این روش بهتر از پرداخت تسهیلات از طریق بانک است چراکه تولید کننده مجبور به پرداخت قسط خواهد شد و در صورت عدم پرداخت با قطعی مواجه می شود لذا هیچ نگرانی از بابت برگشت سرمایه برای وزارت نیرو وجود ندارد.

ساداتی افزود: همچنین ایجاد نیروگاه در جوار شهرک های صنعتی از طریق جذب سرمایه گذار پیشنهاد بلند مدت بنده بود تا در ایامی که با ناترازی برق مواجه هستیم برق را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند و در سایر فصول هم برق تولید شده در اختیار شرکت توزیع قرار گیرد تا طبق سیاست های خود آن را مدیریت کنند.

سازمان صمت تسهیلاتی برای خرید ژنراتور نمی دهد

وی با بیان اینکه گوش شنوایی برای راهکارهای تولید کنندگان نیست، بیان کرد: تا کنون هیچ گونه منابعی برای کمک به واحد های تولیدی به منظور خرید ژنراتور از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته نشده است و حتی ابلاغی هم در این خصوص وجود نداشته است.

وی بیان کرد: شرکت نفت در زمینه تامین گازوئیل تعامل خوبی دارد.

ساداتی با اشاره به ایجاد نیروگاه در جوار صنایع گفت: نهایتا با دو هزار مترمربع زمین می توان با ورود سرمایه گذار نیروگاه هایی در جوار شهرک ها ایجاد کرد اما واقیعت این است که تعلل در پرداخت و یا پرداخت با قیمت های غیر واقعی به بخش خصوصی در ازای تولید برق توسط توانیر سبب شده رغبتی به ایجاد نیروگاه ها در سرمایه گذاران وجود نداشته باشد و در واقع این سیاست های کلان توانیر است که سبب ابتر ماندن این طرح ها می شود.

قطع برق ۲۴ ساعته موجب ناامنی در شهرک های صنعتی می شود

مدیر عامل شرکت اریکو بیان کرد: دو روز در هفته برق شهرک ها قطع می شود اما چنانچه خود شرکت ها کار را در این دو روز تعطیل کنند، با کاهش بار دیگر شرکت توزیع، برق را قطع نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: اما در نهایت واحد های تولیدی عملا دو روز در هفته مکلف به تعطیلی هستند و چنانچه عمل نکنند توزیع برق راسا نسبت به اجرای خاموشی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، قطع برق ۲۴ ساعته موجب نا امنی و اختلال در نگهداری شهرک ها می شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha