۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
تامین ۴۱ درصد بودجه دولت از طریق مالیات

تامین ۴۱ درصد بودجه دولت از طریق مالیات

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ارتباط بین نظام بودجه‌بندی و نظام تخصیص‌دهنده مالیات برقرار شده است.

به گزارش بازار، موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه روی خط رادیو اقتصاد گفت: از نکات مثبتی که می‌تواند به فرهنگ‌سازی مالیات کمک کند، این است که ارتباط نظام‌مندی را بین نظام بودجه‌بندی و نظام تخصیص دهنده مالیات برقرار کنیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در حوزه نظام‌مندی اجرا می شود این است که افرادی که‌ مالیات پرداخت می‌کنند مطمئن باشند که مالیات پرداختی آنها به رفع نیازهای اجتماعی توسط دولت کمک می‌کند.

موحدی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی مالیات‌های محلی و استانی که اخذ شده، برای رفع نیازهای ملی و کلان کشور استفاده خواهند شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۴۱ درصد بودجه دولت را مالیات تامین می‌کند گفت: ما نسبت به برآوردهای جهانی هنوز درصد پایینی را از بودجه کشور را صرف بخش مالیاتی می‌کنیم.

موحدی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های دولت و منابع بودجه عمومی دولت توسط سایر منابع درآمدی تامین می‌شود گفت: بخشی از هزینه ها مانند آموزش، بهداشت، دفاع، فرهنگ و... توسط مالیات تامین می‌شود و ما نیاز به مالیات بیشتر در این حوزه داریم‌.

وی افزود: اتفاقی که در یک ماه گذشته افتاد این بود که ما مشخص کنیم که مالیات در کدام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در حال پیاده سازی ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی هستیم که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آغازی بود که توسط سازمان امور مالیاتی شروع شده و نظام بودجه ریزی ما در حال اتفاق افتادن است.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha