۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
ضرورت حمایت ویژه دولت از بخش خصوصی تولیدکننده بذر برای بالا بردن بهره‌وری در دیمزارها
رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم تاکید کرد؛

ضرورت حمایت ویژه دولت از بخش خصوصی تولیدکننده بذر برای بالا بردن بهره‌وری در دیمزارها

تبریز- رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم بر ضرورت حمایت ویژه دولت از شرکت‌های بخش خصوصی تولیدکننده بذر به‌منظور افزایش ضریب نفوذ ارقام جدید و بالا بردن بهره‌وری در دیمزارها تأکید کرد.

به گزارش بازار، علی روستایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بر ضرورت حمایت ویژه دولت از شرکت‌های بخش خصوصی تولیدکننده بذر به‌منظور افزایش ضریب نفوذ ارقام جدید و بالا بردن بهره‌وری در دیمزارها تأکید کرد و اظهار داشت: دولت برای حمایت از پایداری تولید محصولات زراعی در دیم‌زارها، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و توسعه امکانات زیر بنایی شرکت‌ها با اعطای وام‌های کم‌بهره حمایت کند تا فضای رقابتی سالم در راستای تولید و توزیع بذر رسمی در کشور ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها برای تولید بذر مناسب و مطابق با استاندارهای ملی لازم است از بسته دانش‌بنیان در کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت استفاده نماید از استفاده از بسته‌های زراعی از قبیل رقم مناسب، مقدار بذر بهینه در واحد سطح، استفاده از کودپایه در زمان کاشت، تاریخ و عمق مناسب کشت، از عوامل مهم و مؤثر در افزایش بهره‌وری در دیمزارها عنوان کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات دیم در ادامه گفت: در صورتی‌ که ارقام جدید مؤسسه در منطقه‌ای برای اولین‌بار کشت شود لازم است، بسته‌های زراعی به طور کامل رعایت شود تا رقم ظرفیت خود را نشان دهد.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha