۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
۱۰۰ طرح صنعتی زنجان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است
معاون اقتصادی استاندار زنجان:

۱۰۰ طرح صنعتی زنجان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است

زنجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در این استان در حال اجرا است.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، حسین محمدی گفت: طی فعالیت دولت سیزدهم حرکت به سمت توسعه صنعتی و تغییر شاکله فعالیت های اقتصادی و تولیدی زنجان به سمت صنعتی شدن، شتاب قابل توجهی به خود گرفت که رصد شاخص ها و ارقام چند سال اخیر موید چنین موضوعی در استان است.

وی اظهار کرد: زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در این استان در حال اجرا است.

محمدی تاکید کرد: تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ نقش موثری در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارد و از شبکه بانکی استان انتظار می‌رود که پرداخت این تسهیلات را در اولویت قرار دهد.

وی به لزوم همکاری بیشتر شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد و گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود سختگیری چندانی ندارند ولی برای پرداخت تسهیلات حمایتی موانع زیادی را ایجاد می کنند و ۵۰ درصد این منابع از طریق مرکز در اختیار کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق نوآوری استان قرار گرفته و ۵۰ درصد دیگر نیز برای توزیع بین دستگاه‌ها در اختیار استان گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: برخی بانک های استان سال گذشته در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی نداشتند و انتظار داریم امسال شاهد نقش آفرینی پر رنگ آنها در این خصوص باشیم و منابع بند الف تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته که مربوط به حمایت از صنایع و واحدهای اقتصادی است، در سال جاری کارسازی و پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha