۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
۹۰ درصد آب شرب زنجان از محل منابع زیرزمینی تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۹۰ درصد آب شرب زنجان از محل منابع زیرزمینی تامین می‌شود

زنجان- باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بیشترین میزان مصرف آب در استان با ۹۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی است و ۹۰ درصد آب شرب شهری و روستایی از محل منابع آب‌های زیرزمینی تامین می شود.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های پرخطر در بحث کم آبی است،گفت: کمبود آب، ‌ دغدغه و چالش جدی استان است که باید برای مقابله با آن به طور جدی وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف آب در استان زنجان با ۹۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: شش درصد منابع آبی نیز در بخش شرب و خانگی و چهار درصد نیز در بخش صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در حال‌ حاضر ۹۰ درصد آب شرب در شهرها و روستاها از محل منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

باقری تاکید کرد: همچنین ۱۰۰ درصد کشاورزان و ۹۰ درصد صنعت‌کاران از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند.

وی گفت: کشاورزی زنجان در سال‌های اخیر با مشکل کم آبی و تخصیص نیافتن سهمیه آبی جدید به این بخش مواجه شده‌اند که برای سازگاری با این مشکل روش‌هایی مثل توسعه کشت گلخانه‌ای،استفاده از سامانه‌های آبیاری و بذرهای با نیاز آبی کم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: آب‌های زیر زمینی استان زنجان نیز از نظر تامین منابع آبی اهمیت زیادی دارند و بیشتر دشت های استان و همچنین روستاهای استان از آب های زیرزمینی به صورت حفر چاه ها و کاریزها جهت مصارف شرب و کشاورزی استفاده می کنند.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha