۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
ادامه مشکل کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| راه پیمایی اربعین نزدیک و وعده مسئولان هنوز محقق نشده است
بازار گزارش می دهد؛

ادامه مشکل کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| راه پیمایی اربعین نزدیک و وعده مسئولان هنوز محقق نشده است

ایلام- داستان کمبود بلیط اتوبوس در شهر ایلام بعد از گذشت یک سال همچنان ادامه دارد و به رغم همه وعده های مسئولان استانی و کشوری و همچنین در آستانه راهپیمایی اربعین این معضل هنوز حل نشده است.

بازار؛ گروه استان ها: اتوبوس یکی ازارزان ترین وسایل حمل و نقل برون شهری است که بیشترین استفاده را در استان ایلام دارد و به رغم این اینکه راهپیمایی اربعین نیز نزدیک است، کمبود آن و مشکلات دیگری چون فرسودگی، مردم این استان را با چالش‌های بالایی در حوزه تردد برون شهری مواجه کرده است.

وسایل حمل و نقل به ویژه اتوبوس در استان ایلام از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که این استان به علت برخورداری از پتانسیل بالای گردشگری و همچنین همجواری با کشور عراق، سالانه میزبان گردشگران و زائران بسیاری از اقصی نقاط دنیا است.

از طرف دیگر نیز به دلایل متعددی از قبیل درمان، تحصیل، شغل و ... رفت و آمد از طریق ترمینال و استفاده از اتوبوس‌های مسافربری در این استان با توجه به نبود قطار و قیمت بالای بلیط هواپیما از میزان بالایی برخوردار است.

با این حال کمبود بلیط اتوبوس در استان به رغم اهمیت آن به یک معضل بزرگ تبدیل شده که مشکل امروز و دیروز استان نبوده، زیرا مدت هاست اخبار متعددی مبنی بر کمبود بلیط اتوبوس در تمام فصول سال به گوش می‌رسد که حاکی از ایجاد مشکلات برای بسیاری مردم استان است.

طبق تحقیقات انجام شده فرسودگی و خارج شدن اتوبوس‌ها از چرخه ناوگان حمل و نقل برون شهری از جمله دلایل اصلی کمبود بلیط در استان است که برای حل آن تا کنون وعده های متعددی توسط مسئولان مربوطه داده شده است؛ اما با این وجود عموما مسافران استان ایلام از کمبود بلیط اتوبوس در استان گلایه دارند.

گلایه شهروندان از کمبود اتوبوس برون شهری در استان

منصور عسکری یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در شرایط کنونی که هزینه تردد با وسایل نقلیه افزایش بالایی پیدا کرده یقینا میزان تردد با اتوبوس از استقبال بیشتری برخوردار است.

وی افزود: با این حال پیدا کردن بلیط اتوبوس برای مردم استان ایلام به علت کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان های حمل و نقل به یکی از اصلی ترین معضلات امروز استان تبدیل شده است.

یکی از شهروندان ایلامی:تا کنون وعده های بسیاری مبنی بر افزایش تعداد ناوگان جاده ای و رفع معضل کمبود بلیط داده شده است که متاسفانه چندان تاثیر گذار نبوده اند، چرا که کمبود اتوبوس و بلیط همچنان در استان ایلام کم و بیش ادامه دارد

این شهروند ایلامی با بیان اینکه قحطی بلیط اتوبوس در شأن استان ایلام که سالانه میزبان گردشگران و زائران بسیاری از اقصی نقاط دنیا می باشد، نیست، تصریح کرد: استانی که از زیر ساخت های حمل و نقل برخوردار نبوده و حتی روزانه یک الا دو پرواز دارد؛ یقینا نیاز بالایی به افزایش تردد از طریق حمل و نقل جاده‌ای دارد و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

لزوم افزایش ناوگان های حمل و نقل برون شهری

زکیه صابری از دیگر شهروندان ایلامی به خبرنگار بازار گفت: افراد بسیاری در استان برای انجام کارهای پزشکی، تحصیل و... مجبور به تردد از طریق اتوبوس های مسافر بری هستند و یقینا نبود بلیط اتوبوس مشکلات بسیار و حتی جبران ناپذیری را برای آنان به همراه دارد.

ادامه مشکل کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| وعده مسئولان محقق نشد

وی افزود: از طرفی دیگر با فرا رسیدن اربعین و تردد زائران حسینی یقینا نیاز به تامین ناوگان حمل و نقل برون شهری رو به افزایش بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی: یکی از چندین مشکل موجود در استان که روزها، هفته‌ها و ماه‌هاست در رسانه‌ها مطرح شده، مشکل تهیه بلیط اتوبوس و هواپیما است که باید مورد توجه قرار گیرد

صابری ادامه داد: تا کنون وعده های بسیاری مبنی بر افزایش تعداد ناوگان جاده ای و رفع معضل کمبود بلیط داده شده است که متاسفانه چندان تاثیر گذار نبوده اند، چرا که کمبود اتوبوس و بلیط همچنان در استان ایلام کم و بیش ادامه دارد.

رفع معضل کمبود بلیط در ایلام

فریدون همتی نماینده مردم استان ایلام در مجلس در این راستا در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: امروزه با توجه به افزایش جمعیت و همچنین افزایش میزان تردد برون شهری عموماً نیاز به وسایل حمل و نقل بین شهری افزایش چشمگیری پیدا کرده است؛ در این میان اتوبوس‌های مسافربری با توجه به قیمت کمتر و تاثیر بسزایی که بر کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای، بهبود سلامت جامعه، حفاظت از محیط زیست، افزایش خدمات گردشگری و توسعه صنعت سفر بر عهده دارد، بدون شک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: یکی از چندین مشکل موجود در استان که روزها، هفته‌ها و ماه‌هاست در رسانه‌ها مطرح شده، مشکل تهیه بلیط اتوبوس و هواپیما است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: باید برنامه ریزی هایی جهت مدیریت بهتر اتوبوس ها و تسهیل تردد مسافران لحاظ شود، همچنین مردم استان در اولویت تهیه بلیط اتوبوس و هواپیما باشند.

ضرورت رفع معضل کمبود بلیط در ایلام

کمبود بلیط اتوبوس در استان ایلام یکی از معضلات بزرگ در این استان به شمار می‌رود که مشکلات بسیاری را برای بیماران، دانشجویان، اساتید، پزشکان، مهندسان و تمام کسانی که نیازمند سفر فوری از ایلام به دیگر نقاط کشور هستند به وجود آورده؛ همه می‌دانیم با افزایش ترافیک و جمعیت شهری نیاز به راه‌های ارتباطی مناسب بین شهرها به ویژه از طریق اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای بیشتر شده است، از این رو حل این معضل از اهمیت بالای برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha