۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
ثبت افزایش دو درجه‌ای دمای هوا در ۷۰ درصد ایران

ثبت افزایش دو درجه‌ای دمای هوا در ۷۰ درصد ایران

در روزهای اخیر افزایش قابل توجه دمای هوا در سراسر کشور به خوبی حس می‌شود و علت آن رکوردشکنی دوباره گرمای کره زمین است به طوری که کمینه دمای هوا در بیشتر استان‌های‌ کشور افزایش ۲درجه‌ای داشته است.

به گزارش بازار، محمدرضا کاویانپور، رئیس موسسه تحقیقات آب کشور اظهار داشت: در روزهای اخیر افزایش قابل توجه دمای هوا در سراسر کشور را تجربه کرده‌ایم، به طوری که کمینه دمای هوای ۷۰ درصد از استان‌ کشور افزایش ۲ درجه‌ای را به ثبت رسانده است.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد استان‌های کشور افزایش ۳ درجه‌‎ای دمای هوا را در دمای بیشینه تجربه کرده‌ است، افزود: در هفته گذشته تقریبا همه استان‌های کشور دمای بالای یک درجه کمینه را تجربه کرده‌اند. دمای هوای بیش از ۸۰ درصد استان‌ها در هفته گذشته نیز افزایش ۲ درجه‌ای را به ثبت رسانده است.

کاویانپور افزایش دمای هوای روزهای اخیر را بی سابقه دانست و افزود: دمای هوای کره زمین طی ۱۳ ماه گذشته نسبت به متوسط بلند مدت بیش از ۱.۵ درجه افزایش یافته است به طوری که گرم‌ترین ماه‌های سال رکورد خود را به ثبت رسانده است.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور همچنین با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشورهای عراق، عربستان، هندوستان و پاکستان و تاثیرپذیری کشور از این گرما، خاطرنشان کرد: شرایط این روزهای کشور به دلیل افزایش قابل توجه دمای هوا بسیار خاص است و لازم است در مصرف انرژی صرفه جویی خوبی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۹۵٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha