۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
پیش‌بینی افزایش ۶ میلیون تنی تولید گندم از اراضی دیم کشور تا سال ۱۴۰۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پیش‌بینی افزایش ۶ میلیون تنی تولید گندم از اراضی دیم کشور تا سال ۱۴۰۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات گفت: در ۳ سال تلاش دولت خدمتگزار، تولید گندم در کشور به ترتیب ۳، ۶ و ۷ میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام نکویی در بازدید از مزارع موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه اظهار کرد: در طول سه سال تلاش دولت خدمتگزار، تولید گندم در کشور به ترتیب ۳، ۶ و ۷ میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزود: با تلاش محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، تولید گندم در دیم‌زارها از ۴ میلیون تن در سال گذشته به بیش از ۵ میلیون تن در سال‌جاری افزایش یافته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: با معرفی ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، تولید در هکتار به بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن در هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: این روند استمرار می‌یابد و تا سال ۱۴۰۵ شمسی با حمایت از کشت دیم مبتنی بر دانش، شاهد افزایش میزان تولید گندم تا ۶ میلیون تن از چهار میلیون هکتار سطح زیر کشت در اراضی دیم خواهیم بود.

به گفته معاون وزیر، توجه به کشت دیم، توسعه کشت علوفه و افزایش تولید در واحد سطح در اولویت برنامه و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی است.

خیام‌نکویی گفت: یکی از چالش‌های کشور تامین علوفه برای دام است و ترویج کشت گیاهان علوفه‌ای جزو برنامه‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تات، وی خاطرنشان کرد: دولت از موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای تامین بذر محصولات دیم کشور حمایت می‌کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha