۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
صدها هزار آمریکایی در خاموشی ماندند
پس از توفان بریل

صدها هزار آمریکایی در خاموشی ماندند

حدود ۷۰۰ هزار آمریکایی در هیوستون، روز شنبه همچنان بدون برق بودند و انتظار نمی‌رود تا هفته بعد، برق آنها وصل شود.

به گزارش بازار، از این عده، ۵۹۰ هزار نفر مشتری شرکت «سنتر پوینت انرژی» بودند. پس از وقوع توفان گرمسیری ویرانگر بریل که دوشنبه گذشته از تگزاس عبور کرد و حداقل ۱۰ کشته برجای گذاشت، در ابتدا، ۲.۲۶ میلیون مشتری این شرکت در خاموشی فرو رفته بودند.

شرکت «سنتر پوینت انرژی» که در این ایالت، ۲.۶ میلیون مشتری دارد، اعلام کرد تلاش کرده است صدمات وارد شده به شبکه برق این منطقه را تعمیر کند اما حدود ۵۰۰ هزار مشتری تا هفته آینده بدون برق خواهند ماند.

علاوه بر مشترکان خانگی، این خاموشی‌ها بر زیرساخت حیاتی مانند بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی و تاسیسات تصفیه آب، تاثیر گذاشت.

هشدار گرمای شدید برای هشت شهرستان در مناطق هیوستون و گالوستون داده شده و مراکز توزیع، بطری‌های آب را به مردم توزیع می‌کنند.

در این بین، تگزاس بدون سرمایش، با موج گرمای شدید روبرو شده و انتظار می‌رود دمای بالا تا هفته آینده ادامه پیدا کند.

بسیاری از مردم از این که می‌بینند شرکت «سنتر پوینت انرژی» برای توفان بریل آماده نبوده است، ابراز عصبانیت کردند. این شرکت در واکنش به شکایت مشتریان، گفت: نقشه خاموشی نشان می‌دهد برق مناطق دچار قطعی، وصل شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری یو پی آی، در این بین، پناهگاه‌ها و مراکز سرمایش، در منطقه بزرگ هیوستون پذیرای مردمی هستند که از خانه‌های به شدت گرم خود فرار می‌کنند. همچنین بانک غذای هیوستون از ده‌ها پایگاه توزیع غذا و پناهگاه‌ها در این محدوده، حمایت می‌کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha